zaterdag 26 september 2020

21 september 20 reisdag: naar t noorden ... het wordt iets frisser ... het is herfst, niet herfstig

Maandag 21 september: laatste dag in Italië .... ik hoop nog eens terug te komen.... 

Ik treuzel, maar ik moet weg van deze heerlijke plek. Het is weer erg mooi weer, iets minder warm en de reis verloopt voorspoedig totdat ik bij de Fernpas kom. Daar staat alles stil en het duurt en duurt .... Uiteindelijk is er werk aan de weg in een haarspeldbocht en vanwege de drukte duurt het erg lang voordat ik er langs ben. Helaas staat het even verderop alweer stil. 

We willen naar Schloss Neuschwanstein en hebben een camping uitgezocht in Schwangau waar we op de heenweg niet meer naartoe zijn gegaan ivm het slechte weer. Het is slechts 425KM, maar we doen er dus vrij lang over. Daar aangekomen (in Füssen) alweer file...  De stad lijkt mooi.... 




Even verderop is de camping aan een meer MAAR het is er ongelooflijk druk... heel veel toeristen, vooral fietsers en de camping blijkt danook bomvol te zijn. We krijgen een briefje met een paar campings in de buurt; we bellen, maar er wordt niet eens opgenomen dus ... vergeet het maar.  We zoeken zelf en vinden een camping in Illertissen, op weg naar Ulm. Nog 112 KM... dat is een tegenvaller, maar ze houden 2 plaatsen voor ons vrij. 

Daar aangekomen, merk ik - als we door de streng ogende dames geplaatst worden - dat ik hier vorig jaar juni ook was. De camping is prima onderhouden en het sanitair is brandschoon; nog nooit zo'n schone 'chemische wc gezien... Slechts 2 douches (er is ook nog een ouder gebouw achter op de camping) maar wel super lekker. 

Na ons komen er nog veel - meest Nederlandse -doorgangs-kampeerders. We zijn gaar en eten een hapje bij de snackbar op de camping: natuurlijk (helaas gefrituurde) Schnitzel mit Pommes... 






en rollen vroeg - zeker voor mijn doen - ons blikje in. Het is deze week afgelopen met het mooie weer in NL en Dld maar als het morgen nog goed is, blijven we hier om te fietsen, bv langs de rivier de Iller, naar Memmingen, waar ik al vele jaren langs ben gereden: Ulm... Memmingen ... Kempten ... Fernpas ..... etc 

en we bleven ..... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten