vrijdag 18 september 2020

15 sep 2020 fietstocht in Val del Mincio

Dinsdag 15 september : We besluiten morgen richting Vicenza en Padua te gaan en het lukt om 2 plaatsen te vinden op een agricamp tussen die steden in; vandaag nog lekker hier een stuk fietsen  

We zoeken een rondje uit uit een boekje dat ik heb gekregen van Cinzia van de vorige agriturismo. Eerst is de route aardig goed aangegeven, maar op een gegeven moment zijn we toch de weg kwijt. Maakt niet uit want het gaat voornamelijk om het fietsen in de natuur en niet om nog meer bezienswaardigheden. 

Hier en daar een heuvel op waar we in een dorpje (ik geloof Maglio) koffie drinken naast een kasteel, waar je niet kunt komen en bij een oorlogsmonument.  Het hoofd kan nog even leeg blijven 


even verderop kunnen we het kasteel goed zien

We fietsen een paar uur rond en vinden uiteindelijk de ons inmeddels bekend route naar een door Monzambano

We zien telkens weer een gewas dat we niet kennen. Dit lijkt op druiven, wnt het groeit  en/of is opgebonden als druiven/stokken; We springen de berm in en het blijken kiwi's te zijn. Het blad is dikker, donkerder en iets grover dan dat van de druif. 


Ik geniet van de omgeving die ik totaal niet kende. Ook in dit deel van Italië veel moois te zien.

Morgen naar Montemerlo / Cervarese Santa Croce, vroeger een belangrijke plaats op de handelsroute van Vicenza naar Padua. Ik ben ook nogg nooit in Vicenza geweest dus ben heel benieuwd en verheug me er op  - Betske is een super reisgenoot met veel dezelfde interesses; we gaan top !

A domani !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten