dinsdag 5 september 2017

vrvolg 30 en 31 augustus Voorne-Putten, afscheid van zee

Vervolg woensdag 30 augustus 2017: 
Het bleef de hele dag plenzen dus alle tijd om prutje op te warmen en pasta erbij te koken; genoeg voor twee want Marian kan komen.
Om ca 20u00 meldde ze zich vanuit de shoarmatent in Rockanje maar onze camping sluit al om 17u00.
Ik had snel wat mogelijkheden gegoogled en zo kwam zij terecht op midicamping Den Burgh, 7 km verderop .....

Donderdag 31 augustus weer op de fiets om mijn rondje westelijke helft van Voorne-Putten af te maken.
Eerst bij Marian op bezoek en daarna op naar Hellevoetsluis, waar ik ca 8 jaar geleden met de kleinkinderen in het Brandweermuseum ben geweest.
Het dorp stelt niets voor. De vestingwallen zijn nog wel mooi te zien

 

  

en er is een museumkade met 3 schepen: een oorlogsschip, een lichtschip en de Buffel, het museumschip. Je mag ze allemaal bekijken, maar met de wereld havendagen in het verschiet heb ik deze laten schieten.

Een eindje buiten het stadje trof ik een War Cemetry aan: alle graven bekeken, maar geen Common Wealth oorlogsgraf gezien.

 

Aan het eind van die lange weg in Nieuw Helvoet stond een stalletje met prachtige en heerlijke pruimen: pondje gekocht.


De man liet me een speciaal gekweekte appel proeven: een Dorcres of zoiets waarvan ik er ook 3 heb gekocht. Nog even gebabbeld over zijn oom die pastoor was in Deventer en nu in Raalte, dus hier om de hoek en toen
verder naar Brielle: wel een heel leuk oud dorp met smalle straatjes en leuke huisjes en een gezellig plein

  


 oud en nieuw mooi aan elkaar geplakt

  \

mooie natuur met links een oud prieel (of zoiets) en rechts zie je dan de maasvlakte .....

Er staat een bijzonder model kerk, maar daar moest ik entree betalen voor een mij nietszeggende expositie. De kerk leek me ook nix, een typisch Nederlandse kerk, dus niet naar binnen gegaan.

 

Thuisgekomen ontdekte ik dat ik de heerlijke pruimen had laten liggen bij het stalletje... jammer
Met nichtje Bauline weer naar Salsa Beach Club en maar weer zeetong gegeten     ..... jammie

   

- de rest op de menukaart hebben we thuis ook wel.... 
Deze was nog lekkerder dan die van maandag en de flink op leeftijd zijnde jongens in de bediening waren weer heel gezellig !
Na een leuke fietsdag weer een heerlijke avond, gedeeltelijk achter het glas, aan zee.
Helaas afscheid van zee ......





Geen opmerkingen:

Een reactie posten