maandag 25 september 2017

25 sep 17 rondje Müritzer See

Maandag 25 sep: alweer 4 weken op reis; wat heb ik al enorm veel gezien, maar er kan altijd meer bij; ik ben onverzadigbaar als het mooi is.

We fietsen de camping af en draaien linksom richting het nationale park de Müritz. De lucht is strakblauw; wat helaas niet erg lang duurt. Maar de route is werkelijk schitterend: prachtige, glooiende bossen, rietvelden, waterland, meren, veen- en moeraslandschappen: genieten!!




 
Over het fietspad is hier en daar een uitkijktoren om te kijken of de adelaars actief zijn.
    Het enige bewegende wild dat we zien, zijn eekhoorns.  


We stoppen bij een park-infocentrum en stippelen daar onze route uit. Op naar Boek (spreek uit als beuk); waar we in de oude boerderij van het Gutshof koffie drinken en taart eten (yoghurt-perzik; op z'n duits met weinig of geen suiker, maar wel lekker).



Over onze hoofden trekt een groep kraanvogels; ze roepen heel hard kraa kraa .... zouden ze daarom zo heten ??? Ze vliegen met slechts ca 15 vogels bij elkaar- net als het groepje dat ik eerder zag vliegen - in een V-vorm naar het zuiden.

We fietsen nog een stukje door naar de Bolter Mühle, waar we per ongeluk terechtkomen aangezien we de Boeker molen niet konden vinden.


Dan zit er al 25,6KM op de teller dus we gaan terug, nu via Speck. Overal is het hier erg mooi.

Nog even een paar boodschapjes in Waren waar we gisteren al waren
.
Dan kan ik toch nog een foto maken van de zgn. water-camper die daar in de haven ligt: het is een caravan op een soort platboden met stuurhutje..
(waarschijnlijk als reclame want je kunt hier - zoals Jos me laat weten - een boot huren om je camper op te zetten en dan daarmee te varen)


Op de camping zitten we net buiten als het begint te druppen.... jammer, maar gelukkig hebben we het de laatste 10 dagen onderweg droog gehouden.

Morgen gaat Antoinette naar huis en ik ..... ? kweenie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten