maandag 11 september 2017

9/11 2017 CELLE

maandag 11 sep 17: via een erg mooie route van ca 175KM, was ik tegen 13u00 op camping Silbersee bij Celle.
Een deel van de camping was afgesloten omdat het grondwater nogal hoog was na alle regen. Het voorste deel ziet er wel mooi uit,


  

maar er staat alleen oude meuk uit de vorige eeuw.


 

De receptie; een heel oud keetje      het 'sanitairgebouw' met gele en groene tegeltjes,
smoezelige douchebakken met idem gordijntjes... brrrrr.
Ergens uit eind 1800..... Douchen voor 11u00 en na 18u00 .... 

Enfin ik had me al geïnstalleerd en gelukkig deed de stroom het. Even later suisde de eerste trein langs de camping ..... allemachtig wat een brekkenzooi .......





Even rondje camping gefietst : het meertje is wel mooi en daar voor de enige heide die ik hier zal zien

Ik had mijn fiets al afgeladen en ben de 6KM naar Celle gefietst waar ik al snel de tourist info vond. Ze kon me niet overal antwoord op geven, maar ik had wel een idee wat te doen.
De stad staat vol prachtige oude panden met beneden helaas veel weinig aantrekkelijke winkels.


  




       


                    
De kerk en Het Oude Raadhuis                     Het Museum

Het museum (sowieso gesloten) biedt voor mij geen interessante collectie, dus daarvoor hoef ik niet terug.

Op zoek naar het oudste huis, gebouwd in 1526, en het schloss, waarvan de bouw in 1292 begon.



  

Alles is natuurlijk gesloten op maandag, maar ik had al besloten dat ik hier de dinsdag niet ga meemaken.

Op de camping Eur 18 betaald en de fiets meteen weer op het rek geplaatst: ik voel me hier 'unheimisch' : morgen via de grote stille en nagenoeg uitgebloeide heide naar Lüneburg, waar Antoinette P zich bij me zal voegen voor een trip langs de Oostzeekust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten