maandag 18 september 2017

17 sep 17 op weg naar Bad Dierhagen aan de Oostzee

zondag 17 sep 17: mooi op tijd weg uit Schwerin en via een prachtige glooiende route, volwassen bossen, veen/heideachtige velden - zeker de ca 60km tot Rostock - op weg naar Bad Dierhagen aan de Oostzee.

De mooie camping Park Ostzee ligt in de bossen met een (fiets)pad van ca 700 m naar het strand, met een heel gezellige groep hele mooie huizen met een paar kiosken langs de strandopgang.  



Heerlijk langs de zee gewandeld tot aan een groot hotel in de duinen waar we in een ouderwetse knusse strandstoel hebben zitten bakken in de zon,

         

terwijl het eigenlijk vrij fris was. hier en daar ging nog iemand de mooie zeegroene zee in: ik was wel jaloers.

Bij de camper lekker in de zon gezeten en daarna naar het restaurant aan de strandopgang: het Schnitzelhus; echt Duits, vrij ongezellig.


Het eten stond binnen 5 minuten op tafel !! verdacht snel... mijn stuk kabeljauw was prima, maar de bakaardappels hadden al uren in de pan liggen sudderen, de worteltjes uit de pot waren alleen uitgelekt en de remouladesaus of Hausfrauensose smaakte naar dus was van vette mayonaise. 'T een of ander sloeg meteen toe in mijn halve darm.....
Antoinette had een flinke Mexicaanse ?? schnitzel met pittige saus en wat kidneybeans en frites.

Morgen de omgeving verkennen; het wemelt hier van de fietsroutes waarvan ik een overzichtsboekje had gekregen op de Internationale Hanzedagen in Kampen; volgens mij bij het kraampje van Rostock. Rostock schijnt niet erg interessant te zijn, maar we reden langs de haven en dat zag en best aardig en bijzonder uit. Het leek alsof veel oude gebouwen waren omgebouwd tot (juppen)flats...

Bad Doberan - ook aan zee - schijnt wel mooi te zijn, maar daar was de weg naar het centrum afgesloten. Het is ook niet een dorp aan zee zoals ik me dat voorstelde: grote boulevard met pleinen en terrassen: het ligt in een flink heuvelachtig, voor ons bergachtig, gebied.

Het viel me op dat de hele route hier in het uiterste noorden van Duitsland erg heuvelachtig en glooiend was; onverwachts mooi.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten