maandag 8 mei 2017

4, 5 en 6 mei Il Paradiso ....de zondvloed en de eeuwige stad

Donderdag 4 mei:

Weer lekker geslapen in het knusse bed in mijn campertje en op tijd op weg naar Melano.
Ik ben rond 1 uur op camping het Paradijs, waar ik de eerste passantgast ben en een prachtige plek aan het meer krijg.  
Het gras met bomen, bloemen en bloeiende palmen loopt vloeiend over in het water; inderdaad een klein paradijsje

 



Ik heb mijn eigen (zwem)steiger, maar de jonge receptionist schrikt als ik zeg dat ik wil zwemmen; veel te koud!! Hij vreest dat hij me achterna moet om me te redden. Ik zal het hem niet aandoen.

Vrijdag 5 mei wordt ik begroet door een zwaan: waar heb ik dat eerder gezien.... De zon schijnt en in tegenstelling tot het weerbericht, wordt het een prachtige dag. 
Ik poets de camper en geniet van het prachtige uitzIcht en idem weer, totdat mijn dinnerdate verschijnt. En het blijft heel lang gezellig.

Zaterdag 6 mei vertrek ik na de middag richting bella Italia.
Ik kies voor een mooie route van Parma richting La Spezia. Helaas wordt het heel slecht weer en zie ik niets van de omgeving.
Ik moet een paar passen over naar een camping in Terme Cervetazza; een 4 sterren camping volgens ACSI, maar die campingcontroleur moeten ze onmiddellijk ontslaan: ik word - met nog 3 andere campers -  een steile berg op....  geplaatst op een parkeerterreintje tussen wat houten bungalows en kan electriciteit pakken van een stekker die uit een bergwand hangt.
Daarboven is het sanitair en het zwembad; het sanitair bestaat uit 5 toiletten voor mannen en vrouwen samen, er zijn 4 gaten in de grond en 1 pot zonder bril... ik walg ervan.... De douches kan ik eerst niet vinden, maar blijken later bij het zwembad te zijn; die zijn okay en het binnen zwembad ziet er prima uit. 
Helaas plenst het de hele avond zo hard, dat het geen feest is om de berg op te klauteren er naartoe. Halverwege de avond valt de stroom uit omdat de stekker in het water ligt; ik kan de boel nauwelijks uit elkaar krijgen met natte handen, dus ga uiteindelijk kleddernat de camper weer in. Van het paradijs de zondvloed in .... 

Zondag 7 mei snel weg daar en naar Rome. Het is gelukkig droog en heerlijk rustig op de weg; de route is prachtig maar ik moet nog enkele passen bedwingen.
Eindelijk ben ik aan de kust en geniet van de prachtige blauwgroene zee !!

Om 5 uur ben ik op camping Village Roma aan de Via Aurelia, makkelijk te bereiken en erg mooi; ze hebben 1 plaats gemaakt van wat eerder 2 plekken waren.


Het is ca 25 gradenC en het zwembad is open, helaas maar tot 5 uur;

                                

het sanitair ziet er prachtig uit.  
Ik wandel over de voetgangersbrug naar de grote Panaroma supermercato - genieten!  Ik kook zelfs een gezonde maaltijd die ik buiten in de zon kan nuttigen... 


Vitello (flinsterdun gesneden) en gewokte groene asperges met cayenne-peper. Na, een heerlijke Italiaanse perzik! 
Helemaal happy duik ik om middernacht m'n bedje in......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten