zaterdag 27 mei 2017

24 en 25 mei San Felice dB .... Ravenna (lido)

woensdag 24 mei: de dag begint bewolkt, maar het is om 9 uur al 23grC en volgens de app komt de zon er straks bij. Het zwembad gaat pas om 10u00 open dus ik kan heel rustig beginnen.
De zon is er om 10u00 dus ik loop een rondje om foto's te maken

   

   

Woensdag 24 mei :
De camping ziet er prachtig uit en is tijdens de winterstop nog veel mooier gemaakt met nieuwe wegen/paden met prachtige verblijven: chalets, maar vooral allerlei soorten tenten; ook hele bijzondere modellen. 



 

 en bv de Coco-suite ook wel coco sweet genoemd

  

In afwachting van de (klein)kinderen ga ik naar het leuke zwembad, met een grote waterglijbaan
Als de familie gearriveerd en een beetje gesettled is, gaan we genieten op het terras van het restaurant: zowel van het uitzicht als van het eten (dit waren de hapjes / contorni)

 

De bediening is internationaal en erg gezellig. De avond eindigt wat dipperig (onzin!!) na de voetbalwedstrijd Manchester-Ajax....

Donderdag 25 mei eerst vers brood halen - dat heb ik al weken niet gehad; heerlijk stokbrood met buffelmozzarella, mortadella, etc etc... en dan naar het zwembad; op het laagste terras waar je op de baai en salo kijkt. Het water is ook hier koud, maar ik lig er uren in met de kleinkids. Gelukkig zijn er warme bubbelbaden en zon om op te warmen.
Na een copieuze lunch (en siesta) gaan we naar salo om (ijs) te eten. We pakken een mooi terras aan het meer, eten (ik ricotta met pijnpitten) ijs en gaan terug naar de camping om te eten omdat we in salo niet een geschikt restaurantje kunnen vinden. Vreemd want het is een erg leuk plaatsje met een grote boulevard en een lang wandelpad verder langs het meer.  (zie foto's in mijn blog van ... 2015)
Gelukkig staat de auto met alles erin en een raam helemaal open er nog....   en: Het eten en de sfeer bij het campingrestaurant zijn weer top!

Vrijdag 26 mei: weer heerlijk verse baguettes en daarna zwaai ik de familie uit die de hele dag met een boot het gardameer rond gaan varen. Ik vertrek om half 11 richting Ravenna. Ik heb een camping gevonden aan zee en aan een fietsroute naar Ravenna (8KM) en de andere langs zee gelegen dorpen. Ik installeer me en ga lekker naar 't strand. Het zeewater is stukken warmer dan de zwembaden tot nu toe. Het water kabbelt slechts; geen klotsende golven in je gezicht/mond. Het strand is groot, zacht, warm en leeg; en: het ruikt hier nog naar zee, zout, vis... goddelijk!

  

 

Na een poosje zwemmen, geniet ik nog lang na op het strand.
Dan verken ik de sky lounge bar van de camping; een mooi houten decck met lekkere bedden, lounge banken, fitness apparatuur en een zwembadje.

Weer zelf een prak koken en bloggen. Er is wel gratis internet maar dat werkt alleen goed bij receptie en restaurant.
Morgen op verkenning naar Ravenna



1 opmerking:

  1. Bracciano, st Felice, Ravenna......
    Je zigzagt het land door?
    Ik ben weer bij-gelezen, Leuk! En herkenbaar dus....
    Hoe lang blijf je nog onderweg?
    Genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen