dinsdag 29 mei 2018

16, 17, 18, 19 mei

16 mei De laatste avond op camping Badiaccia was fris. Ik zat op het terras te bloggen toen een NL man bij me kwam en zei: jongedame, t is hs koud: kom toch lekker binnen zitten bij ons groepje: 4 NL-ers en een stel uit Dundee/Scotland; ik trakteer op een glas wijn. Snel mijn sociale ader aangeboord en mee naar binnen  met een glas jus d'oranges. Gezellig een uur of 2 zitten babbelen en daggezwaaid ...

17 mei: De volgende ochtend maakte de goed uitziende baas, die mij jaren geleden telkens ergens naartoe bracht, een cappuccino voor me voordat ik op weg ging naar die vreselijke route naar Frankrijjk: langs de Ligurische kust en de riviera dei fiori met de 1001 tunnels... om dol van te worden, vooral in de loop van de middag als het een beetje heet wordt in de auto....  Qua natuur een prachtige reis, maar niet voor herhaling vatbaar.
In ongeveer de laatste tunnel reed de tankauto voor me tegen de stoeprand en slingerde alle kanten op: hartverzakkend! Ik zat nog een poos te trillen...  Gelukkig was er plek op de prachtige camping Parc dei Boschi in Pietra Ligure.





Een groot landgoed met in de enorme villa ongetwijfeld mooie appartementen, een restaurant en een winkel annex bar. Een prachtig onderhouden park  met een beek erdoor, rotsachtige tuinen, mooi en brandschoon sanitair en ruime plekken: altijd fijn om in en uit te rijden. Ik wilde - en vond - een plek met tv ontvangst vanwege de royal wedding die zaterdag.
En eindelijk zag en voelde ik de warme zonnestralen weer !! Heerlijk een poosje in de luie stoel in de zon gezeten: geen buren dus privacy optima forma.

vrijdag 18 mei: geen programma; een eindje de weg opgewandeld maar zag de zee niet - die maar 2KM wandelen zo zijn, tsjaa italiaanse KM's ....  dus lekker naar het 'heeeele frisse'  zwembad. Er lagen 6 mensen te zonnebaden en keken allemaal toe of ik mijn plons in het koude water wel zou overleven....
Weer eens lekker gekookt, moet niet gekker worden .....  Nog een poosje genoten van het sprookjesachtige uitzicht op het bergdorp 'boven' dat prachtig verlicht is

zaterdag 19 mei: Harry and Meghan: eerst even naar de bar voor een goddelijke cappuccino en toen liggend op bed tv gekeken tot 3 uur. Toen kwamen er wolken dus dan is het zwembad echt te koud....  De laatste avond in Italie... snik snik... dus : IK WIL PIZZA  en gelukkig deed het deftige restaurant ook aan afhalen: pizza divola a eur 6,= incl. deftige doos


l, ultima pizza italiana quest'anno ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten