dinsdag 15 mei 2018

15 mei op naar t noorden

dinsdag 15 mei: het blijft hier een beetje slecht weer: frisse wind  met wat regen en onweer.
Ik besluit niet verder naar het zuiden te gaan maar alvast richting Avignon waar ik Marian tref.

Ik zoek een camping aan het Lago di Trasimeno en vind Badiaccia, waar ik jaren geleden ook al eens ben geweest. De knappe baas die nu een stuk ouder is, loopt er nog. Hij vracht me jaren geleden nogal eens in zijn auto naar elders ... cortona bv ....
tsjaaa...
Dus ik rijd een stuk terug langs de drukke kustweg, langs Ascoli Piceno en dan zie ik dat de wegen door het binnenland waar de aardbevingen zijn geweest, allemaal (nog?) zijn afgesloten.
Je kunt niet via Norcia, Amatrice e.d. dus ik rijd een heel eind om via Rieti.

Ik vertrok om 09u45 met een ETA van 13u30 maar ik kwam om 15u45 pas aan.
Bijna de hele weg heeft het geregend en omdat ze op veel plaatsen met de weg bezig waren, was het hier en daar glibberig en met vaak oponthoud door stoplichten.
Om 14u00 vond ik eindelijk een plek voor een cappuccino en een brioche crema/amarene Heeerlijk...
Op de camping is het een water- en modderbende; ik pak een plek met zicht op het meer en de enorme zwarte luchten aan de overkant, waar ik vandaan kom.


Onder de boom links op de foto rechts zie je een klein donker streepje en dat zijn de bergen; de rest is wolk ....

toch komt de zon ook nog even dag zeggen


   

Geen tv onder de bomen, geen internet in de camper dus aan de kook: alweer
en weer lekker, nu vega: knoflook en rode ui van mayo, Italiaanse paprika en slanke courgettes met een beetje frozen pasta, afgemaakt met rode pesto, pittige paprikapoeder en cayenne peper ....   heeerlijk




       



helaas vergreep ik mij daarna aan een zakje zachte vanille koekjes met citroenvulling..

toen maar in de kou op het terras bij de bar gaan zitten bloggen; even wat vet verbranden; zwemmen wordt ook nix ... brrrr ...

 
        daar zit ik nu naar te kijken 

Voordat ik bevries, ga ik maar een hete douche zoeken en m'n nest in sudokuën...
buona notte tutti




Geen opmerkingen:

Een reactie posten