woensdag 16 mei 2018

16 mei fietsen naar Castiglione del Lago di Trasimeno

woensdag 16 mei: nog steeds geen mooi weer, maar het zal vanochtend droog blijven.
Ik wilde wat rommelen en wassen, maar kan niet een dag 'rustig' op een camping zijn.

Dus fiets 'af' en op en via een fietspad dat hier en daar even zoeken is en aan begin en eind heel erg smal, door weilanden met klaprozen, moerassen met dode boomcreaties, donkere pijnbosjes, mooie nieuwe houten brugjes....

 

en na 10 KM ben ik in Castiglione, fiets de berg op door het oude poortje, want de grote trappen op fietsen bij de dikke stadsmuren incl. torens is niet handig


Ik was er 'toen' ook al, maar kan het me totaal niet zo herinneren. Het is markt en alle straatjes en pleintjes staan vol met vooral kledingkramen ... ook afhaalchinezen... overal het zelfde spul.
De winkeltjes in de hoofdstraat staan vol met heerlijke dingen....

      
 hmmmmm ff kwijlen - vooral bij de kazen (dit zijn allemaal verschillende peulvruchten, heel gezond) - en doorlopen.

Ik bind de fiets aan een waterleiding of i.d. en loop de markt over naar 'boven' naar het fort.
Ik kom langs de enorme kerk de S.M. Maddalena en wandel even binnen.



De kerk is niet bijzonder maar wel erg mooi beschilderd.
Dit werk van Eusebio da San Giorgio is erg kostbaar want hij was een leerling van de beroemde Perugino, mij wel bekend

   

Ik scharrelkip verder naar het museum     van waaruit je ook op de rocca en het fort kunt komen
kan me niet herinneren dat ik daar geweest ben
Het museum is een antieke villa met prachtig beschilderde kamers en plafonds

      


     

 dan trippel ik over en langs de transen, de torens, de uitkijken en de doorkijkjes

 


 




Daar achter me de hoogste toren, ik klauter ca 100 treden omhoog en heb dan rondom prachtige vergezichten.

Terug op de camping een cappuccino in de bar. Ik zie dat deze camping in 2017 door de duitse camper club is verkozen tot beste camping .. uhh ..van de wereld ??



                    en dan valt me op dat ik in het juiste straatje ben gaan zitten

De zon schijnt een ietwat en ik loop over de enorme zonneweide naar het strandje. Dat was 'toen' ook niet zo netjes allemaal.

                                                                   die linker, dat ben ik

aan de overkant van de vaargeul staan campers: óf een CP óf speciaal voor mensen met honden. Je kunt er ook jw bootje aanleggen.
   

Ik sop de camper af die vol modder zit na  de natte reis van gisteren.
Morgen rijd ik richting San Remo; hopelijk is het daar iets warmer.

Net toen ik op het terras zat te bloggen begon het te plenzen; out of the blue; dus alle tijd om deze   blog te vervolmaken.

veel leesplezier (gehad?)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten