dinsdag 8 mei 2018

8 mei fietsen rond de laguna sud die Venezia

8 mei begint lekker fris, graadje of 20 dus fietsen. eerst lungomare naar de tourist info waar we wat een grotere en duidelijke  kaart krijgen.

We fietsen naar oud Chioggia en wandelen van de grote straat over een brugje naar het evenwijdige kanaal. Erg mooi.. en dan zien we ook de alom beroemde vismarkt: prachtig !!!!!


     hei kik oe an ...  wel een troebel oog dus niet meer fris die zwaardvis



Aan het zijkanaal staat een groenten- en fruitstalletje. Een oudere mevrouw maakt artisjokken schoon en snijdt plakken die ze in een bak water legt.
Ik vraag hoe je die bereidt en krijg 3 versies te horen: 
1) rauw, geraspt als wortel, beetje zout en olie, 2) koken en bestrooien met geraspte kaas 3) tot moes pureren met pijnpitten beetje olie en kaas erover ...  Klinkt goed. Misschien keer vis halen aan de overkant en hier de artisjokbodems. Donderdag is het markt 

We gaan op een van de drukke terrassen zitten aan de hoofdstraat, de Corso del Popolo, met de vele kleine Venetiaanse paleisjes, niet zo mooi onderhouden als in Venetie, maar met uitsluitend Italianen en nemen een heerlijke cappuccino: a eur 1,60



We gaan rond de lagune fietsen: kort maar prachtig; 



scharrelen nog even door een mega Euro Spar en gaan dan naar de camping om daarna even lekker aan het strand te liggen.
Ik ga zwemmen in het frisse water dat ietsjepietsje warmer is dan het zwembad op camping Weekend.
Heeeerlijk, kleine golfjes, lekker zout en ruikt nog echt naar zee; dat is in NL niet meer het geval.

Ik tover dan een 3 gangen menu op moeders' minitafeltje; (het ijs staat nog in de freezer)

             

we smullen - wassen wat af en dan bloggen... het duurt weer even met de fotoos, maar uiteindelijk heb ik dit om 22u00 af.
A slaapt al dus ik ga ook maar eens de strandspullen opruimen en mijn blikje in - weer totaal niet moe dus ....slapen ??...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten