zondag 6 mei 2018

6 mei 2018 op naar Chiogggia Sottomarina

zondag 6 mei
ik voorzag geen blog, maar er is toch iets te melden ...

het is lekker warm en redelijk rustig op de wegen. 
Gelukkig, want mijn nieuwe en al enige keren geupdate tomtom heeft er moeite mee.
Ik moet op een rotonde een weg in die verboden is behalve voor bewoners dus dat doe ik maar niet. Het vervelende is dan dat de tomtom me steeds wil laten omkeren maar ik volg inmiddels de borden Adria, nog niet wetend dat dat niet de Adriatische zee is zoals ik die noem, maar een stadje, enfin: ik rijd naar het oosten en dat moet kloppen.
Gelukkig schijnt de zon !!
en zie ik een enorm winkelcentrum bij Rovigo; en aan de weg een bord ECOLAB, waar ik nog het een en ander insla; altijd leuk die winkels, ik kijk er een uurtje rond

Ik rijd kilometers over een dijk langs een soort Drentse vaart, en krijg het gevoel dat ik in Nederland ben, op de bebouwing na dan....

Ik vind uiteindelijk een toepasselijk genaamde camping nl Adriatico, 


aan zee - wel een weg ertussen - met keurige plekken, jasmijn heggen die in bloei komen na de bui hier vanochtend een bomvol restaurant 'domenica in': op zondag eten de Italianen met de hele familie: gezellig !!
zet met behulp van de aardige receptioniste de camper neer op een plek waar Antoinette ook nog bij kan komen staan

Ik zoek de zee want die moet ik meteen zien. Het strand is echter zoooo breed dat ik 2 min moet lopen voordat ik de zee zie...

      

hij golft wel lekker en er zwemmen mensen in. Ik dus morgen ook want het zwembad is nog niet schoon/open

en dan komt er een man naar me toe om te zeggen dat ik een lege band heb. 
Ik bel de ANWB en 2 uur laten komen Alessandro en ?nono? van de firma Forentini, gelukkig niet met een enorme sleepauto.
Ze zoeken de reserveband die al jaren niet meer in een camper zit - is mij verteld.
Hij schopt een keer tegen de band, vraagt of ik een krik heb: geen idee maar ik denk t niet: geen band... geen krik nodig.....

Dan halen ze morgenochtend de band op om in de garage te repareren. Prima,.. ik zie t wel.


Gelukkig heb ik de foto's; ja ook van de band .....

Het is hier heerlijk, ik denk/hoop dat de weekenders zo allemaal vertrekken; ze staan ieg massaal af te wassen.

Het internet werkt hier prima in de camper; iets voor betaald maar meteen ook dubbel gekregen.
Ik heb zelfs tv dus hoef niet meer om 10uur naar bed

Ik ga nu (=17u30) iets lekkers te eten maken uit de mega store van vanochtend en kan tenminste fatsoenlijk buiten zitten op iets wat gras voorstelt .... op een stoel natuurlijk...  ben er helemaal aan toe ... wat een week was dit ... 
om nooit - uhh meteen te vergeten ..... 

na het eten nog even langs het strand wandelen; het lijkt eindeloos en toch zie je in de verte oa Venetie

 
         noordwaarts                                                   zuidwaarts


 

    vreemd dat de zon hier niet in de zee zinkt......  er worden nog Afrikaanse doeken verkocht

    de restaurants zijn al weer leeg; men eet hier 's middags, maar de strandsnack
    daar achter zit nog vol







Geen opmerkingen:

Een reactie posten