vrijdag 11 mei 2018

10 en 11 mei 2018 navi-dag en verder

donderdag 10 mei hemelvaart maar dat wordt in Italie niet gevierd; geen idee waarom in Nederland dan wel..... Dus alles werkt ... hopen we, want de navigatie van Antoinette werkt nog steeds niet.

We rijden richting Fano, stukje voor Ancona waar zij de boot neemt naar Griekenland.
Ineens zie ik een mediaworld (zoals die hier heet) en draai snel de weg af richting het enorme centro commerciale Romagna.


Als we aankomen nog vele honderden vrije P-plekken; later staan we 'ingebouwd'  ....

De mannen bij Mediaworld constateren dat het geheugen van de Garmin te klein is voor alle Europakaarten en gaan het ding opladen met een nieuwe chip. Dat kan wel een paar uur duren.
Wat te doen... niet zo moeilijk in een mega winkelcentrum dus shoppen....
Als we na ruim een uur gaan vragen, heeft Garmin nog ca 2 uur nodig.  en ja hoor, tegen kwart voor 5 is ie klaar en hij WERKT WEER!! Wat een opluchting ....

We tuffen naar een camping bij Fano wat een mooie antieke stad moet zijn. Het is geen ACSI camping dus dan heb ik al mijn twijfels en die komen uit. De weg naar de camping toe is al zeer onaangenaam, maar de camping zelf is nog dubieuzer... brr unheimisch...  het is inmiddels 7 uur dus we hebben zin in een hapje ... 
Op naar de volgende camping: beter... maar ook niet bijzonder. Zo zie je maar weer dat smaken en percepties flink kunnen verschillen: de ACSI inspecteur geeft deze camping een 7,3... ik zou niet verder komen dan een mager zesje en dan alleen als de zon schijnt. Enfin de receptionis is een dotje, het sanitair is primitief maar wel okay; het strand, achter een kapot en gammel hek is smerig en klein en wat er allemaal aan caravans ed staat is ook niet om over naar huis te schrijven maar: 
Het ergste is de spoorlijn op ca 30 meter afstand.
De treinen denderen enkele keren per uur langs en vlakbij over een brug wat nog veel meer herrie maakt. Ik had al 2 nachten nauwelijks geslapen en nu zou het er helemaal niet van komen: de hele nacht lag ik te wachten op de volgende trein. 's Nachts zouden er minder rijden, maar het tegendeel was waar: iedere 20 min kwamen er 3 achter elkaar ..... pfff ik werd er gestoord van

Vrijdag 11 mei dus op zoek naar een betere plek en die vonden we op camping Stella Maris, 6 KM verderop in Torrente Fano; een 5 sterrencamping in de gids die evenals de andere langs die weg eur 20 zou kosten voor 1 pers 7,+ en een plek 13 euri. De receptioniste was echter niet al te helder en toen ze zei ik geef jullie een leuke korting: eur 20, zei ik: dat is geen korting... oh kunnen we dan eur 13 afspreken?: wij : natuurlijk akkoord; plek zoeken, inschrijven en meteen betalen voordat zij of iemand anders zich bedenkt. 
Het afrekenen werd ook nog een hele tour maar wij rekenden haar voor en het kwam goed.

We staan aan het hier al keurige strand, een mooi restaurant, een winkel, een helaas ook hier nog leeg 25 meter zwembad.  De zee is van donker groen tot licht turqoise;;; erg mooi !



We gaan lekker een dik uur langs het totaal lege strand - op wat vetplanten na -  wandelen en dan nog even zwemmen. 

We moeten nu de verse visjes opeten. Antoinette zet COBB  weer aan het werk. Ik had nog lekkere aardappels van Mayo die ik in de schil kook en die dan in blokjes in de Cobb gaan met kruiden en bedekt met spek. Het is weer behelpen ...
Een bak lekkere mixed salade en dan even de zeebaars in folie met tomaat en citroen op de grillplaat.

       

Het lukt allemaal goed en smaakt top !! de citroen is heerlijk in de vis getrokken, de aardappels en het spek zijn knapperig ....
De wind is gaan liggen, het is glashelder en heerlijk zwoel: schitterende avond !!

Ik geniet nog een poosje aan het lege strand van de kabbelende golven en de lichtjes in het zuiden.... In m'n sas


Geen opmerkingen:

Een reactie posten