maandag 30 mei 2016

22, 23 mei 16 rome rome rome

Zondag 22 mei 16 rustdag?  er is geen busje naar de stad.
Het meer maar eens uitproberen? het weer is er wel naar: om 08u00 is het al 20 grC.
Eerst maar eens aan de was en de poets. Dan op mijn kleine privé-strandje


- want de andere buren zijn aan het vertrekken - een picknickkleed gespreid en daarop mezelf. Na een poosje wordt t me te warm en wil ik het water ingaan.
Er komen 2 Italianen aan rennen met 4 kinderen die roepen dat ik weg moet gaan: gevaar !! ik kijk en zie snakie!!  de slang die Elly en ik hier al in 2005, of zo, hebben ontmoet.
Een mooie okergele slang met een ingewikkeld patroon, ca 1 meter lang, kronkelt voor me in het water. Ik stap naar voren, hij kijkt even en smeert em dan. Natuurlijk; ik lijk wel het monster van Log Ness voor dat beestje... de Italianen keken beteuterd: nog nooit een slang gezien waarschijnlijk.
Het water was fris, maar daar houd ik wel van, en het is erg schoon. Het wordt voor drinkwater gebruikt en er mogen dan ook geen motorboten in dit meer. Aan de overkant zijn -zoals ik me herinner iedere zondag - zeilwedstrijden.
Hier en daar dobberen een paar vissers en zelfs de Italiaanse kinderen gaan in het water. Na een uurtje of 2 was ik het zat en ben de camper gaan wassen.
Knap volgehouden : een rustdag !! Ach... wel de paus gemist.....  
Morgen op stap met Maria, m'n ex-lerares Italiaans uit Zwolle die in Bracciano woont.

Maandag 23 mei 2016 = week 4 gaat in
Eerst cappuccino bij Maria en dan gaan we een wandeling maken in het stadje. We lunchen wat bij een trattoria: samen 1 voorgerecht: ik houd niet van vleeswaren



, en dan spaghettone met funghi porcini, erg zout.

Verzadigd lopen we naar de auto en gaan naar het centro commerciale want ik heb niets meer in mn rijdende huis en Marian komt morgen of overmorgen.
Daar lopen we een uur rond en ik had nog wel langer willen blijven: puur genieten. Dan brengen we eerst de boodschappen naar de resp. koelingen en rijden een stukje rond het meer.

In Trevignano wandelen we langs de mooie promenade langs het meer en nemen een alcoholvrij aperitief, met de nodige hapjes in de vorm van ribbelchips, redelijk rauwe - ik denk ongezouten - olijven die ik wel lekker vind, een spiesje met klein worstje, blokjes lekkere kaas en kleine tomaatjes, op een terrasje in de zon. Jeetje, vergeten foto te maken, jammer ...

Dinsdag 24 mei 2016: om 10u10 met de trein naar V. Aurelia en dan met de metro naar Colosseo om nu eindelijk eens het Domus Aurea te bekijken. Het gouden paleis waar Nero woonde achter het Colosseum, waar toen zijn eigen vijver/meer was. De poort is inderdaad open bij het Domus Aurea, maar dat lijken allemaal medewerkers te zijn die ons vertellen dat er alleen op zaterdag en zondag rondleidingen zijn die je moet reserveren; en dat ze al weken van te voren vol zitten.....  pfff dat is de zoveelste keer dat ik hier voor de dichte deur kom. Gastvrij type die Nero.

Het Colosseum is helemaal schoongemaakt en schittert in de zon



Toen wandelend langs de Via dei Fori Imperiali die tegenwoordig autovrij is !!! HEERLIJK en MOOI.

Helaas was ook ons 2e doel gesloten: Carcere Mamertino: de oude gevangenissen onder het Capitool aan deze mooie oude straat



Dus de kroeg in: boven bij de musei Capitolini : lunchen met prachtig uitzicht





Ciao Romulus e Remus e Marcus !!  ci vediamo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten