woensdag 4 mei 2016

2 mei op naar bella Italia

Maandag 2 mei 2016: na een zeer frisse, maar sportieve week op Ameland, nu richting Italië. 

Vertrek om ca 12u00 naar Bacharach aan de Rijn al met al 400 KM. Het wordt onderweg steeds warmer, terwijl we in NL nog nachtvorst hadden gehad.
Na een korte stop bij Mönchengladbach, arriveerde ik om 17u00 op Camping Sonnenstrand in Bacharach. Bij de camping met zandstrand, is een camperplaats, ook aan het water: 4 rijen voor elk 8 campers a Eur 9,=, excl stroom 2,50 en douche 2,=.


Ik pak een krukje en ga naar t strandje met uitzicht op een mooi  dorp, dat Lorch blijkt te zijn.
Het is  bijna windstil dus het water weerkaatst de bergen aan de overkant.


De bomen zijn volop in bloei, zoals bv acacia en kastanje.  Overal staan kastelen, op de bergen, langs het water en zelfs er in.
Het is nog steeds lekker warm en er liggen diverse verbrande lijven in badkleding te zonnen.
Ik ga op het terras een duitse maaltijd eten: currywurst mit pommes.


Voor t eerst van mn leven een currywurst: meer curry dan wurst maar wel lekkere zeer fijne worst, zonder stukjes. Ook goede pommes frites en een mineraalwatertje...... heus waar .... Eur 6,60 ook waar ....

Dinsdag 3 mei 2016: verder maar weer richting zuiden:  helaas begint het na een sprankje zon te regenen en het regent de hele dag, flink...  
Ik ben om 16u30 bij Camping Lido in Luzern. Dwars door het drukke centrum om bij de camping te komen. De naam belooft wat, maar helaas: het is nix. De plaatsen zijn vrij klein, wel heel groen...  
Misschien is het leuker als de zon schijnt.


Ze spreken geen woord Engels, onvoorstelbaar voor camping International etc....   dus ik moest een US-lady nog helpen.
Geen meer te zien, alleen grote hekken en daarachter het Lido - waarvan ik vermoed dat het een 'strand'bad is, maar dat is niet te zien achter de lange, hoge muren. Ik heb er nog een stuk langs gewandeld, maar nergens was een doorkijkje, gezellig.... 
's Ochtends als ik wegrijdt zie ik een eind verderop het meer en een jachthaven; wel op loopafstand.

Op de camping zijn slechts 2 douches met gordijntje (wel gloednieuw dat gordijntje)  in een verwarmd gebouw, alle anderen zijn koud... en het is hier koud...... brrrr. Lekker warm eten dan maar ...
Het zgn restaurant is een Imbiss met 4 formicastoeltjes, tl-licht en een paar vette happen die nogal wat kosten. evenals een nachtje staan hier in de regen:  EUR 36,=. WIFI kost SFr 5. TV ontvangst is er niet..... Ik ben nu al klaar met dit land; morgen snel door naar Italie.

Woensdag 4 mei 2016. Na een half uur file voor de Gotthardtunnel - de pas is gesloten wegens zware sneeuwval - rijd ik eindelijk in de zon in het Italiaanse deel van Zwitserland. Zodra ik de grens over ben zoek  - en vind - ik een supermercato voordat ik aankom op camping Ticino in Pavia. 


Het lijkt in 1e instantie allemaal wat smoezelig - echt Italiaans en dat na strak CH - , maar de eigenaar is erg aardig en ik heb een mooie plek, eur 17 en gratis wifi.  Het is 35grC in de camper dus lekker buiten zitten en wennen aan de insecten die massaal de sterk geurende acacia's bevolken.


Er is zelfs een piscina met zandstrand maar helaas: chiusa .... 1 juni pas open.

Marco, de eigenaar, wijst mij op een fietspad naar de oude stad en geeft me een plattegrond met bezienswaardigheden.
Morgen hier een date en daarna blijf ik dan toch maar om de oude stad te bekijken.  Nu ik (helaas)alleen verder zal reizen, kan ik uitgebreid overal blijven hangen voordat ik naar Rome ga.


3 opmerkingen:

  1. Daar hebben wij deze zomer ook een paar dagen gestaan..en die Marco behulpzaam...als je maar gaat staan zoals hij wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ha ja.... hij kwam kijken of ik mn electra wel goed had gedaan en of ik niet teveel gebruikte, denk ik. ik ben wel gaan staan waar IK wilde . een prima plek om iemand uit milaan te ontmoeten; beter dan de campings in en om milaan

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen