zondag 15 mei 2016

vrijdag de 13e !! en dan 14 mei Salsomaggiore

Vrijdag 13 mei 2016: als ik vertrek is het droog, maar onderweg heeft het wel een paar keer gedrupt. Ondanks vrijdag de 13e verliep de reis soepel.
Lekker geluncht in een enorme supersupermercato waar ik langs kwam via een wegomlegging.
Om 4 uur was ik bij de camping in Trabiano Terme/ Salsomaggiore. Toen ik de camper inparkeerde, wist ik dat ik hier 2 jaar geleden ook een dag ben geweest. Volgens mij sta ik ook nog op hetzelfde plekje als toen.

Toen had het zo enorm geregend dat een van de terrassen van deze terrascamping totaal weggezakt was. De camping ziet er op internet prachtig uit, maar in t echt wat minder.
Ook hier ruikt het heerlijk. Ik heb de ruimte, hoewel er 's nachts nog wel een paar meer campers staan die 's ochtends ook weer vertrekken, waarschijnlijk op zoek naar de zon.
Morgen begint het mid season en dan gaat het aqua-complex open. Er zijn 4 baden die vorige keer gesloten waren dus die ik nog niet heb gekeurd. t Water zal zeker steenkoud zijn.

Zaterdag 14 mei 2016, vandaag begint hier het mid-season en dan gaat het zwembad open. Eerst maar eens aan de wandel op zoek naar Salsomaggiore 4KM. Het is wat tricky in een land met bergen, maar er is een trottoir dat helaas na een half uur ophoudt. Ik ga terug, maar hoor later dat ik daar een trap naar beneden had moeten nemen, die ik later wel zag toen ik er onderdoor fietste. Ik ben nl op de fiets gegaan.
Het is een prachtig stadje, met een oud, deftig thermen-gebeuren en veel bezoekers. 


Ik was natuurlijk nu vrij laat dus snel naar de tourist info, die in een beeldig gebouw zit.

De dames gaven me veel info mee. Toen ik vroeg of er maandag, 2e Pink nog iets bijzonders was, keken ze me aan ...??? Pinksteren?? nee dat is nu nog niet, dat is pas over 2 weken... Uhhh, ik zei in NL wel.... later opgezocht: ja hoor hier is het natuurlijk ook Pinksteren; heel bijzonder dat wij dat wel weten en de katholieke Italianen niet .... enfin.. toen was alles gesloten dus berg af en weer op terug naar de camping. De dreigende luchten van een uur geleden waren totaal verdwenen dus op zoek naar een van de 4 zwembaden.


Heerlijk gezwommen: de eerste baadster van dit jaar... wel fris maar de zon was lekker heet. en het uitzicht vanaf het hooggelegen zwembad is fenomenaal. de zon was dus echt heet, wat later dan ook uitmondde in een knetterende onweersbui. Wat een water heb ik al gezien de laatste week, veel meer dan in het warme Nederland.
Alle info doorgelezen en morgen maar eens op zoek naar kastelen, fietsroutes ed.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten