woensdag 1 juni 2016

25 en 26 mei Trevignano Romano en Rome

Woensdag 25 mei weer met Maria gewandeld langs de mooie promenade in Trevignano Romano en geluncht op een terras aan het meer. Gordano of zoiets, een typisch visje uit het meer, 'platgedrukt' op de grill maar lekker zonder graten, de staart trok ik er al af bij de foto en verder bleef alleen het platgedrukte koppie met de 2 oogjes over .....; patat en gegrillde paprika's erbij. Smullen .....  '


Toen op de camping in het heerlijjke meer gezwommen en gewacht op Marian die er om 5 uur was. Heel gezellig met Bossche Bollen nog lang buiten zitten bijkletsen.




Donderdag 26 mei 16. Marian was aardig bijgekomen van 5 dagen achter mij aan komen en wilde Bracciano wel even bekijken. 
Eerst lekker koffie op een terras en kijken naar de inwoners van het stadje, dat snel uitbreidt door de goede treinverbinding met Rome.

Het kasteel Orsini Odeschalchi bleek tussen de middag ook open en ik wilde het nog wel een keer zien. Ik vond het nu mooier dan een jaar of 8 geleden.



                   Orsini wapen

en het wapen van Orsini getrouwd met een dame van de Medici - erg mooi

                     

                                                        en het Odeschalchi wapen van de huidige eigenaresse

een slaapkamer met prachtig plafond

                                             een secret garden  

een bijzondere lamp - er was er ook nog 1 in de manlijke vorm - aan een erg mooi plafond



de keukens
mooie uitbouwtjes

en de dom naast het kasteel, waar we niet zijn geweest

waar we wel waren, was in de grote kerk onderaan het plein, waar een heel oud lampje stond met dit briefje eraan:
  


neem maar mee maar laat je telefoonnr achter; dan kunnen wij een nieuw lampje bij IKEA (voor u)kopen
LOL: humor in de kerk






1 opmerking:

  1. Voor mij zit aan deze dag een naar smaakje. In het kasteel is mijn portemonnee met al mijn pasjes, identiteitsbewijs, rijbewijs en nog veel meer gestolen. Een hele dure dag geweest want er is direct mee gepind ook!

    BeantwoordenVerwijderen