dinsdag 11 juni 2019

8 juni 2019; weekend op Weekend en 9 juni Pink 1

Zaterdag 8 juni 2019

Strakblauwe lucht als ik om 08u30 buiten kom. Gisteravond lang buiten gezeten; iets wat ik thuis nooit doe, maar het was erg heet in de camper, terwijl er na de middag geen zon meer op de voorkant staat. Dus: lekker warm in Italië.
Diverse volgepakte NL auto's verlaten het terrein.... ik zie gelukkig weinig nieuwe aankomsten, maar dat kan nog ….

Heerlijk een paar keer flink gezwommen en na de lunch de sleutel gehaald van het huisje van Kim en Tijn; een erg mooi huisje met 3 slaapkamers.... er hadden nog wel een paar mensen mee kunnen gaan. Ze komen vanavond niet voor ca 21u30 hier aan.... hoop ik

 
In Nederland stormt het en als de kids met de trein naar Schiphol willen, blijkt die vanaf Rotterdam niet te rijden. Oeps.... dat wordt 'rennen'.... via Leiden lukt nog .
De zoveelste 'code oranje dag' in Nederland met storm en onweer... ongelooflijk, terwijl het niet heet is.

Ik breng inmiddels de spullen naar het huisje die allemaal mee zijn gegaan in mijn camper en alvast wat boodschappen, aangezien ze vanavond laat aankomen op Malpensa en dan nog ca 2 uur moeten rijden.   duimen dat het lukt ….
Helaas: op t nippertje op tijd bij de gate, thuis al ingecheckt... maar helaas, de vlucht wordt gecancelled …. chaos op Schiphol en t sneeuwt nog niet eens

Na wederom een klein wolkenfrontje - tijd voor lunch - is het snel weer strakblauw en bloedje warm... heerlijk.
Ik sjouw wat heen weer met volle tassen; kijk ondertussen Roland Garros, rust een wat..... en na al die inspanningen duik ik het frisse zwembad weer in..... wat een goddelijkheid op loopafstand... daar droom ik mn hele leven al van.....

De KLM laat moeder met kind en bagage lekker stikken en kondigt simpelweg aan: alle vluchten dit weekend zitten vol: waarom cancel je er dan een … schandalig.  Na een uur ZELF rond bellen, kunnen ze mee op een Alitalia vlucht, maar helaas naar Linate, de andere airport van Milaan. dus weer bellen om de huurauto te 'verplaatsen'.... Autohuren.nl is echter al naar huis...….

Aangekomen op Linate om ca 22u00, staat er een wel deftige gloednieuwe (Peter)auto met 5KM op de teller klaar... goed geregeld Kim.....


             en een selfie van Tijn in the plane boven de rijkelijk besneeuwde Alpen

Toen nog130 KM rijden naar de camping en net voor middernacht gearriveerd: met de auto was sneller gegaan.....
Maar de bedden waren opgemaakt, ik had van alles neergezet om te eten en drinken ....


en we hebben eerst gedronken op de veilige aankomst.... heerlijke prosecco met een nacho cheese chippie

Zondag 9 juni 2019 Pink 1

Lekker ontbeten met harde broodjes met Mortadella en Prosciuto crudo op het grote terras van het mooie huisje en toen natuurlijk meteen naar het zwembad: Zo oma zo kleinzoon: waterratten …..

  

En 's avonds een heerlijke pizza op het terras van het top restaurant op de camping, met het schitterende uitzicht op Salò en de baai van Salò


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten