vrijdag 7 juni 2019

7 juni voorlopig op Weekend

Vrijdag 7 juni 2019

De dag begint goed met een prachtige blauwe lucht in Chiusa…. het uitzicht op kerk en klooster op de overkantberg, die veel dichterbij en hoger is dan op de foto lijkt, is schitterend met de zon erop.

 

Ik rijd na de spits, als die hier al was, weg . Het is glashelder en lekker fris en nog vrij rustig op de weg, hoewel er zo nu en dan een hele rits trucks op de rechterbaan rijdt.

Tomtom stuurt me bij Verona naar de binnendoor route waar ik de tank volgooi voor een redelijke prijs eur 1,47 ipv 1,79 op de autostrada, en heerlijke cappuccino met idem croissant - die totaal niet uit elkaar valt en lekker zoet is - nuttig: resp. eur 1,20 + 1,=.

Ik rijd hoog boven langs het Gardameer door wijnvelden en leuke dorpjes met mega uitzichten op het meer. Bij een grote nieuwe Aldi sla ik mineraalwater, wilde perziken, groenten, kaasjes en prosecco in en een 'sport'drankje voor kleinzoon Tijn.

Om 13u00 aankomst op de camping; ik heb een mooie en makkelijk bereikbare plek onder wat olijfboompjes en zie nog net tussen de boompjes door het Gardameer, dwz de baai van Salò, prachtig.


Zoals op foto 2 te zien is, trok de lucht ineens dicht, terwijl ik gruwelijk lekker in het bijna lege zwembad lag. Het ging heel even regenen en toen kwam de zon weer en nu is het weer warm. blijkbaar moest ik toch maar niet gaan zwemmen ….????


Snel naar de camper om mijn antieke tuinstoeltje met stof en schuim bekleed, ca 50 jr oud, binnen te zetten. Als die eenmaal nat regent, wordt ie nooit weer droog... maar de zon scheen al weer ….
Toen maar aan m'n diner begonnen: een half meergranenstokbroodje met mozzarella en sla... de andere helft later met een combi van mascarpone en gorgonzola; alleen gorgonzola is me te scherp. Heel Fast food; uhhh en ik houd niet zo van koken en zeker niet in de (warme) camper.

Zodra dochter en kleinzoon hier zijn, gaan we eten in het 4-stelle ristorante (whatever that means) hier op de camping. ZOOOOO lekker ……


En een groot terras met uitzicht op en over het meer

Het internet is hier niet 100% dus zodra ik weer een dag heb beschreven, post ik dat alvast.
en dat is nu....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten