dinsdag 4 juni 2019

3 en 4 juni 2019 Dld.... op weg naar Italie

maandag 3 juni 2019: eindelijk weer met mijn camper op reis !

na eerst nog het nodige.... uhh vaak onnodige in de camper te hebben gepakt, vertrok ik - zoals voorspeld - om ca 12u30 richting Camping Am Furlbach / Schloss Holte in Stukenbrock/Dld. (Eur 18,= douche eur 1,=)



De route via Osnabrück en Bielefeld is heerlijk rustig.
Het was lekker fris na de 31 grC van gisteren, maar in Duitsland hing de hitte nog steeds.

Ik was om 4 uur op de camping waar het noodweer net (om ca 15u00) overheen was getrokken, zoals ik later op de duitse tv zag.  timing ….



Eerst over de bosrijke, en fris naar na-de-regen geurende camping gewandeld, op zoek naar de Furlbach.
Niet gevonden dus de camping af gelopen, waar een plattegrond naar de beek verwees.
Er is ook een meer, zoals ik las op een hek van de camping naar de beek.

De beek vond ik na een korte wandeling; glashelder water in witte zandgrond, glooiende weilanden met paarden (in de verte) en bossen met paardenroutes….


Nog een paar rondjes gewandeld tot ik het meertje vond. Je mocht er niet bij want er ligt een hoogspanningskabel in, naar verluidt …… van boven kon ik het kleine meertje net zien door het dichte struikgewas, het grote meer was nog dichter begroeid rondom.

's Avonds een beetje regen, dus de camper koelde lekker af; heerlijk geslapen in het knusse bedje ..

Dinsdag 4 juni 2019
Een camping net onder Würzburg ingetikt in de TomTom, ca 350 KM rijden... rustig aan....
Maar het ging weer heel goed en ik voelde me top, dus zolang dat duurt, opschieten...… dacht ik.

Om 16u30 was ik het kookpunt genaderd en aangekomen - met vele andere Nederlanders - bij Camping Illertissen onder Ulm.... (Eur 15, stroom 3 en douches gratis, wifi eur 2... dus ik kan vandaag bloggen).

Allemaal senioren op doorreis... gladjes door een oudere dame georganiseerde receptie, plaatsters op de fiets.... waar kennen we dat van campersologenoten ? ….

Ik kreeg een mooie plek want ik wilde stroom. De NL-caravans!! stonden allemaal strak naast elkaar op een weidje ….(foto 1)  het leek wel een bijeenkomst van de sleurhuttenclub.


     de NL SlrHttn Club                               en links voor IK

     bloeiende berm bij het sanitair
 
   en rechts: 
   in de verte de receptie (ff vergroten) en r-voor het LEGE zwembad
   gelukkig mag ik toch nog niet zwemmen, maar anders ……

Na de aanrij-drukte, geregistreerd en betaald en na een liter water: eten gemaakt; dwz in de camper was het 35 grC…. dus heb ik de nacho cheese chips met zwarte bonen en gegratineerd met kaas maar koud uit zak en blikje en pakje gegeten … plakjes komkommer erbij en …. geen afwas ….

Omdat ik een stuk verder ben gekomen dan ik had verwacht, ga ik morgen kijken of ik met de camper bij de abdij van Ottobeuren kan komen: een tip van Bianca WG om deze overdadige barokkerk te gaan bekijken.

Hopelijk morgenavond in Oostenrijk ook goed internet … dan komen de fotoos van Otto B



2 opmerkingen:

  1. Hi mammie, wat een genot om je blog weer te lezen. Ik hoop dat je een mooie reis maakt en veel moois ziet en doet. We hebben uiteraard dagelijks contact, maar ik dacht als er een schaap over de dam is......
    Het lijkt mij erg leuk als je een blog schrijft, en dat doe je altijd heel erg leuk, dat er ook reacties komen. Bij deze......dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn weer met je mee te reizen
    Groet vanuit de trein
    Zwolle voorbij, het wordt weer zonnig!

    BeantwoordenVerwijderen