donderdag 6 juni 2019

6/6 ...op naar Bella Italia !!

Donderdag 6 juni 2019

Heerlijk uitgerust op de 'grote vlakte' van Ottobeuren, gelukkig geen onweer gehad vannacht.
Eerst lekker gedoucht in de mooie, nieuwe douche en op weg naar Italië !! Eindelijk

Het is heel stil op de snelweg naar Oostenrijk.  Duitsers racen als gekken, maar rijden zo gedisciplineerd dat ik op die 850KM geen ongeluk heb gezien.
Ik ben nog niet in Oostenrijk of er zijn al enkele botsingen: de Oostenrijkers rijden … nee prutsen er wat af op de weg. Een paar jaar geleden maakt ik mee dat een auto omkeerde op de snelweg…
Ze komen aanrijden en remmen dan af, of ze halen je eerst nog even in en remmen dan af …. heel twijfelachtig, ook op de opritten naar de snelweg.. en dat geeft ongelukken. Een grote trucker had een klein autootje, althans zo leek het, ongeveer platgedrukt tegen de vangrail...
Overal files en na de file nauwelijks verkeer ….
Enfin, ik doe rustig aan en heb de tijd want ik rijd vandaag maar ca 265 KM tot Chiusa/Klausen net ten Noorden van Bolzano.

In Oostenrijk eerst maar eens weer tanken, de Diesel is hier goedkoper dan in Duitsland, dus ook goedkoper dan in NL, mazzeltje., eur 1,25.
Aangezien je een stuk van de snelweg af gaat van Füssen tot Telfs, kom je over de Fernpass, een prachtige route en: Eindelijk een keer geen regen en nauwelijks verkeer ! (foto 1 hieronder)


In Mieming zag ik een grote parkeerplaats bij een cafe/konditorei hmmm ...dus taart ! een redelijke cappuccino en een Kaiserschnitte met heerlijke moccacreme maar een beetje veel schuim, op een terras met uitzicht op nogal veel sneeuw voor juni ….

 

Op de eerste KM's van de Brenner (nog steeds eur 8 tol naast het 10-dagen vignet van eur 9,nogwat) waren ze aan het wegwerken dus langzaam rijden geblazen.

Ik was toch al om 13u00 in Italië. Ik had een camping in Chiusa net boven Bolzano ingetomtomd die nog bijna leeg was, maar na mij snel volstroomde met vooral NL-caravanners.
Mams stapt overal als eerste uit om te kijken of paps wel kan inparkeren... wat een getrut….maar je hebt wel meteen contact met de buren.... dat mis ik dan wel weer ….. duhhh

De camping ligt in de tuin onder een hotel, onderaan een berg (helemaal boven is de weg) en heeft uitzicht op een enorm klooster en een grote kerk op de overkantberg.   (foto 4 hieronder)
 
Het hotel heeft een zit/eetterras links boven en een lig/zwembadterras rechts boven voor de kijker naar foto 1 en 2 hieronder




Ik heb net de stroom aangesloten als ik wat gerommel hoor: het begint te plenzen, maar even later schijnt de zon weer en is het snel weer lekker warm.

Ruim de tijd om te bloggen dus hierbij !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten