maandag 17 juni 2019

16 juni noordwaarts - 17 juni high in the sky

Zondag 16 juni 2019
Ik ga eerst nog een lekkere cappuccino drinken op het terras, genietend van het uitzicht … met weemoed

Om exact 10 over 10 rijd ik weg....
Ik wilde bij buurman Pieter en zijn Els op de camping aan het Lago di Caldonazzo gaan kijken of er plek vrij was gekomen, maar het was zo ontzettend druk dat ik over de ca 120 KM naar Trento (afslag Caldonazzo/Levico) ongeveer 3 uur heb gedaan; veel in de file in de 35grC - soms met 'vrolijke' buren
 - doodzonde die vleeskleurige Porsche.... echt vies kleurtje, rozig beige perzik... brrrr

 

Dus niet handig om ook nog eens verder te gaan prutsen langs de ongetwijfeld ook volle 2-baans weg naar Levico...
Aangezien half Duitsland aan de Italiaanse meren ligt, leek het me verstandig om het binnenland in te gaan; dus maar een camping gezocht bij Merano.
Ik had nog nergens kunnen stoppen, want alle parkeerplaatsen bij de tankstations stonden ook propvol, natuurlijk veel trucks die niet mogen rijden maar ook veel oververhitte 'gewone' chauffeurs.
Ik was blij dat ik net voor Bolzano, om 14u00 !! even een plek kon vinden voor een cola en een croissant con crema.

Nog 40KM …..Maar de camping zat ook propvol.  Drie keer steken om de poort in de muur van het Schlosshof weer uit te kunnen rijden.... gelukkig was ik al aardig aan de kook
Toen nog 25KM naar Naturno, richting Resiapas…. Daar kon ik in elk geval 1 nacht staan.
Het was er lekker fris, ca 24grC en ik kreeg een grote plek met uitzicht aan 2 kanten op bergen met sneeuw...




Er was een binnen zwembad waar ik meteen in ben gedoken …  beetje te warm water misschien

 

maar wel heerlijk opgeknapt en na de wonder?douche stond mijn beetje haar ineens fier overeind, zoals ik dat gewend was... heel vreemd want het was tot nu toe slechts een plat plakje dat uitsluitend naar rechts wilde plakken....  Ik begin weer iets op mezelf te lijken... joepie

Misschien blijf ik hier wel een dag want ik wil graag (in Italie blijven en) met de kabelbaan de berg op. Morgen zal het hier nog heel mooi weer zijn

Maandag 17 juni 2019
en dat werd het:

 

Eerst verhuisd naar mijn nieuwe plek


En toen langs de keurige entree van de mooie Waldcamping met de mooie huizen (van de eigenaars?) 



naar het dorp gewandeld, over de wild stromende Adige (via de brug natuurlijk)
Met de kabelbaan/gondel de berg op. Bijna loodrecht omhoog... beetje brr
helaas was boven geen wandelruimte. 

   


 

wel fraaie uitzichten natuurlijk over Naturno en de vallei die vol staat met fruitbomen en wijnranken en ik zie in de verte, aan de overkant van de rivier, zelfs de camping liggen

Over een antiek boeren erf met houten gebouwtjes en een even antiek manneke, ging slechts een steil pad omhoog naar een uitkijkplatform (op foto 2 nog net te zien tussen de 2 daken rechts)


Ik ben een stukje omhoog geklauterd; te zwaar, dus terugge'glibberd' over de losliggende kiezels en een cappuccino gedronken op het terras van de Unterstell Hof 

Veel mensen lopen naar beneden, naar Naturno bv duurt dat 1,5 uur, zegt het bordje... of andere richtingen want het is een enorm wandelgebied, genaamd Texel...… etc

       

Ik ben naar het dorp gewandeld om te kijken of ik ergens kon lunchen en of de tourist info open was. Hier is dus alles dicht van ca 12u30 - 14 of zelfs 15u30. Dat is dan wel op z'n Italiaans. Geen leuke lunchtent gevonden 

Op zoek naar de beroemde St Proculus kerk annex museum met oude romeinse en Tiroolse spullen (die op maandag gesloten blijken de zijn), kwam ik langs het lokale kerkhof.... even sfeertje geproefd …………..
en toen weer naar de camping om dit allemaal te noteren 

 

In het Proculus kerkje bevinden zich fresco's uit de 8e eeuw die tot de beroemdsten in midden Europa worden gerekend. Jammer... ik blijf niet nog een dag hier.

Bij de receptie lees ik dat de Resia-pas de komende weken is afgesloten voor alle verkeer. Gisteren stond langs de autostrada nog dat trucks en bussen er niet langs mogen..... Jammer.
Er is een omleiding geregeld via een prachtig stuk van Zwitserland, zie ik op de kaart. 
Het is zeker 60KM om, maar het ziet er mooi uit en dan ben ik ook nog een keer in CH geweest! 
Ook leuk... ik heb wel tijd 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten