donderdag 20 juni 2019

19 juni 19 naar Bamberg .. duhhh en 20 juni naar Limburg a.d. Lahn

woensdag 19 juni 20190

Wederom onweer vannacht, maar gelukkig op afstand. Verder heerlijk geslapen in mijn knusse camperbed en op tijd op pad richting Bamberg, weer een plaatsnatuurlijk  in deze tour nostalgique. Meersburg aan de Bodensee stond ook op het programma, maar daar zat het vol Duitsers die vakantie hebben.

De reis ging voorspoedig, relaxt rijden op de duitse autobahn; wel heet, vooral toen daar ineens een file van ca een half uur was, out of nowhere. Aan het eind bleek dat er wegwerkzaamheden waren en alles naar 1 baan moest en dat houdt natuurlijk enorm op.
Ik hing achter een knalblauwe Zwitserse bus die heerlijk constant reed. Voor de lunch weer gezocht naar een groot wegrestaurant voor de saladbar.
Op de truckersparking werd op mn raam geklopt: de chauffeur van de Zwitserse bus... hij stond achter me en vroeg of ik een metertje op kon schuiven. Er was voldoende plek, maar op de een of andere manier zaten we aan elkaar 'gelinked'..  ik kon net genoeg naar voren en hobbelde achter de Zwitserse passagiers aan naar binnen.

Dat schiet niet op: een bus bij het buffet. Helaas was er ook geen salade maar uitsluitend Duits eten: veel en vet. In mijn camper een 'gezond' reepje gegeten en verder maar weer. Lekker op tijd in Bamberg, zodat ik daar misschien nog even naar het stadje zou kunnen fietsen om de nodige tourist info te halen.
Ik nam een mooie route om de laatste 70KM de snelweg te mijden. Ik kwam door Ebrach waar een enorm klooster is midden in het dorp. Aan de andere kant van de weg gedecoreerde muren naar ..? de oude kloostertuin?? ik kon het zo snel allemaal niet bekijken en er was geen parkeermogelijkheid.

een mooie route... maar helaas: in Bamberg stond al een bord bij de camping: niet oprijden als je niet hebt gereserveerd: VOL dus. Een NK-dame zei me dat ze werd doorverwezen naar... Ebrach: jawel. Dus 35KM terugrijden. De camping leek leeg, maar was miv de 20e, dus morgen ook volgeboekt. Het is 20 juni fronleichnam en in Ebrach zijn er dan processies en worden er bloemen(tapijten) op de straten gemaakt, net als Marian en ik ooit in Norcia zagen, voordat de boel daar instortte. Er rust(te) dus niet echt een zegen op...

De camping had geen receptie en een vaste gast wees me een mooie plek, waar later iemand kwam om geld te innen.

 


Het leek een beetje primitief maar er was nieuw sanitair met enorme regendouches dus eerst heerlijk de hitte er af gespoeld, wasje gedaan en eten gemaakt.... een mix van bonen, bieten, komkommer, witte Italiaanse ui, mayo en aceto balsamico; geïnspireerd door de saladbar..... het was erg lekker dus iets om vaker te doen

Donderdag 20 juni 2019
Drie dagen Bamberg waren dus van de agenda; mijn buren gevraagd of er nog plek was bij hen op de camping in Limburg an der Lahn : ja hoor... dus een plaats gereserveerd aan de rivier. Dat is al dicht bij Nederland dus ik dacht aan een aardige trip maar ik was er al om 12u00.
Gezellig bijgekletst bij hen op het terras, ook pal aan het water, met veel zwanen- en ganzengezinnen, en eendjes zonder gezinnen. 
Aan de overkant de donut- en waterfietsverhuur. Op zo'n donut kun je lunchen, BBQ'en etc.  Er wordt veel gezwommen in de Lahn; het water schijnt dus heel schoon te zijn; ik houd me in...

 

Daarna naar het terras van hun favoriete Italiaanse ijssalon/restaurant in het stadje totdat het onweer losbrak.  
Op de camping die dit jaar al gesloten zou worden, was het restaurant gesloten. Maar er staat een soort eetkar en daar een burger met frites gehaald en bij de caravan van Jan en Mieke opgepeuzeld; met servetjes passend bij de WK damesvoetbalmatch Nederland-Canada.

De camping was inmiddels ook vol; achter ons stond een groep jongelui die tot ca 03u00 nog aan het water zaten te kakelen dus.... nauwelijks geslapen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten