maandag 24 juni 2019

22 juni terug naar Nederland, 23 en 24 juni

Zaterdag 22 juni 2019

Rustig opgeruimd, ontbeten, afgewassen en koffiegedronken met de buren,



en foto's gemaakt van Gijs, een enorme gans, die de verdediging op zich heeft genomen van een gezin ganzen, 1 witte en 1 gekleurde met 13 kindertjes: hoe modern....
Gijs is de enige die waakt en aanvalt terwijl de andere grote ganzen staan te slapen.... letterlijk

En dan op weg naar Ulvenhout. Op de Duitse autobahn schiet je altijd lekker op, zelfs ondanks de baustelles - excusez le mot !.
Helaas was de A67 van Venlo naar Eindhoven afgesloten en moest ik een langdurig eindje om via Venray, Helmond, Eindhoven, Tilburg etc naar camping de Beekhoek bij Ulvenhout,
Ik kan pas morgenmiddag in Zeeland aankomen, want het zit er nu nog vol Duitsers.

In Ulvenhout vraag ik om een plekje met tv want het is nog redelijk vroeg, ik heb onderweg weer lekker geluncht van een salad bar in een wegrestaurant dus koken hoef ik wederom niet



Ik ben pas tegen 4 uur op de relaxte camping, waar in het sanitairgebouw van de m en v popjes het middendeel is weggehaald, dus 'sexloze' douches en wc's..... van mij hoeft dat absoluut niet

TV signaal is er niet hier in Brabant dus ik ga in de wifikiosk, zoals die hier heet, zitten bloggen.
Een lange blog met veel foto's en ben weer helemaal bij




 foto 2: je kunt beter je voet tussen de deur krijgen dan tussen de deurstop: een stuk grasmachine... 
Het staat hier bomvol boeken en het wifi signaal is goed en snel

Zondag 23 juni 2019
Om de hoek bij de camping uitgang is een grote Jumbo dus ik sla even in voor Middelburg, waar ik om 12u00 aan mocht komen op mini camping de Vlaschaard. 


een mooie camping, goed onderhouden groen en bloem; brandschone toiletten en douches, speelruimte voor kinderen in de grote hal, een bibliotheek in de 'oude stal' denk ik, met allerlei toeristische info.


De laatste Amerikaanse old timers - enorme prachtige slagschepen met vleugels - en met soms bijpassende caravan in kleur, verlaten het camp.
Ik kan gaan staan; het is erg warm dus ga lekker een handwasje doen; spelen met water altijd leuk en lekker met dit weer. Het bed verschonen... maar dat was ik volgende week thuis wel. Nu lekker relaxen in een schaduwrijk hoekje en genieten van het zachte zeebriesje. 
Ik heb nog een flinke portie eten in de freezer en ga daarmee naar een solo/soul/maatje. 
Een gezellige avond op zijn koele terras; leuke gesprekken...uhh…  en: wat is het hier lang licht !!! dat is fijn want ik moet voor donker 'thuis' zijn. 

Maandag 24 juni 2019

Hittegolf in Nederland; gelukkig was ik al ruim 2 weken gewend aan de warmte, Ik ga fietsen naar strand en zee. 
Bij Koudekerke klim ik over de duinen via een trap met 2 x ca 50 treden.... pfff..
Maar dan heb ik ook wat ik wil


Heerlijk fris zeewater: half uurtje zwemmen, - helaas oostenwind dus wat kwallen die me prikkelen - half uurtje wandelen, opdrogen en weer op de fiets, naar Zoutelande …… 

De terrassen zitten vol; het is erg warm, 30+grC en ik heb het wel gehad en fiets terug. 
Maar ik wil even in Vlissingen kijken waar je niet over een duin hoeft te klauteren om op het strand te komen. 
Ik vind het daar te weinig 'echte zee'. Misschien morgen maar eens meer noordelijk op Walcheren kijken; aan de open Noordzee.

In Vlissingen beweren ze dat het 37grC is;  in de zon vast en zeker … 




Ik fiets/loop door de lange winkelstraat en kom uit bij het Arsenaal.
Keer om richting boulevard, langs een groot plein met allemaal terrasjes aan de rechterkant; en ben getuige van een spontaan optreden van Engelse (of Ierse?) mannekes die zingen, dansen en met stokken slaan, en dan snel weer een biertje pakken op het terras.

Na 40KM fietsen, kan ik op de camping eindelijk zout en zand eraf douchen.
Er is weer een fijn zeebriesje; dus het is hier goed uit te houden.
De temperatuur in de camper zakt snel van 39 naar 30 grC; lekker ….

Straks een bakje 'salad bar'..... ik moet me nog even door de meegenomen voorraad eten …
blikje, potje, komkommertje, Italiaanse kaas, uitje, mayo, aceto balsamico hmmmmmm












Geen opmerkingen:

Een reactie posten