maandag 30 april 2018

29 en 30 april

Zondag 29 april wordt er om 6u30 op mijn deur geklopt:
de (klein)kinderen gaan huiswaarts: de weersvoorspelling is iets minder en vorige week zondag waren ze binnen 12 uur hier naartoe gereden, dus ... Kniertje... op hoop van zegen....nog een keer proberen
Om 7 uur rijden ze weg en 's avonds om 7 uur zijn ze al een half uur thuis! Ondanks soms flinke buien onderweg.... lekker soepel en snel .... weer wennen aan het hollandsere weer.

In San Felice - Sint Geluk - is het gelukkig droog gebleven. Ik ben lekker gaan zwemmen; er zijn nu wel veel Nederlanders met heel veel kinderen, maar het water is te koud om lang in te zijn.
Ik vlij mij op de wei met schitterend uitzicht over de baai van Salò richting het 'grote meer'... het lange stuk.

Ik eet die avond slechts wat toastjes met Provolone en pesto verde om weer ruimte te maken voor de volgende goddelijke Italiaanse maaltijden.... tzt

Maandag 30 april 2018: na een nacht met wat regen en onweer in de verte, is de lucht blauwer dan blauw maar het is wel een stuk frisser. Ik houd maandag wasdag;
   
            

in de vakantie doe ik soms dingen die ik thuis nooit doe.

Dan fiets ik naar de Carrefour (ook 2,4KM...) en wandel door alle gangen: genieten van de kaas- en visafdeling en allerlei ander leuks en lekkers.

Later ga ik zwemmen, want de beloofde wolken zijn nog niet te zien. Ondanks dat het fris is, stikt het van de NL-ers en is er geen bedje meer vrij bij het zwembad en op de weides. Voor de hier verse NL-ers is 20 grC natuurlijk ook vrij warm.

Ik vind het snel te fris worden dus lekker naar de warme camper. Het is extreem helder en nu zie je de sneeuw op de Monte Baldo erg goed; helaas op de foto wat minder....

 

Nu ik toch sta te fotograferen, ook even van de waterval van huizen die achter Salò van de berg afstroomt ... Ziet er bijzonder (leuk) uit

          

Dan weer een actie die voor mij zeldzaam is: ik ga 'koken'...  want ik heb nu tijd en geduld, en niets beters te doen...... en zin in warm eten na een dag met toastjes
Ik kook kant-en-klare Agnolotti (pastakussentjes) gevuld met spinazie en ricotta, ik grill er zucchine bij met een snufje cayenne peper, afgemaakt in roomboter en groene pesto: Heerlijk !!!

          

(PS: de courgettes zijn niet zo donker als t op de foto lijkt hoor, precies goed)

Ik ben er vroeg bij want het is pas mijn 2e maaltijd vandaag, maar een uur later stijgen over de hele camping donkere, sterk geurende wolken op: heel Holland barbeknoeit !!

Op naar de maand van mei ja ja ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten