zaterdag 28 april 2018

27 april Koningsdag: fietsen en de 28e ....

Vrijdag 27 april 2018: het weer zou een stuk minder zijn met zelfs regen, maar wederom schijnt de zon en het wordt weer hoog in de 20 grC....

Ik had een fietskaartje gehaald en ga nu kijken hoever San Felice van hier uit is: 2,4 KM, ook prima te lopen langs een smal weggetje.
Salò is ook dichtbij want de camping ligt op een heuvel bij Cisano, vlakbij Salò dus.

Cisano is een totaal uitgestorven dorpje, maar het is bijna 12u00 uur. .
Voor het gemeentehuis staan leuke boompjes: niemand te zien in dit durp (mijn kinderen die hier al jaren komen, hebben er ook nog nooit iemand gezien .. ), maar het moet er wel mooi uit zien ! Fa bella figura !! sempre

        

De oude straatjes rondom stadhuis en (de hele oude?) kerk zijn geplaveid met mooie glanzende ronde keien afgezet en marmeren paden voor hoge hakken of zo ...

Ik peddel verder langs een smalle, bochtige en heuvelachtige weg naar San Felice del Benaco, waar ik al diverse keren ben geweest. Kijk nog even in de kerk en bij de ijscoman van Marian.... niets veranderd; en fiets dan de fietsroute door het dorp en aan de andere kant eruit.
Ik kom door een deftige villawijk in de heuvels. Grote en mooie huizen met enorme oprijlanen, wijnveldjes en olijfgaardjes, en vaak een zwembad .....
Ik zie ook enkele deftige resort hotels en kom langs 'de golf'....

Dan bereik ik Salo 2: met de Carrefour en nog diverse andere winkels, (heel) groot en klein. De parkeerplaatsen zijn afgezet, maar ik kan er natuurlijk wel op met de fiets.
Ik vraag wat er gaande is: dit het Mille Migla Assistants Camp, die in Salo 2 dagen 'proefrijden' - ik denk dat ze het parcours voor de officiële  rally moeten verkennen. 
Ik ritsel een brochure bij een van die stoere gasten voor de mannen

       

Er staan enorme trucks en vele tientallen rally auto's waaronder nog meer monteurs liggen te sleutelen ....
De rest van de boys zijn aan de lunch in het restaurant in het winkelcentrum.... wat een circus ....  Zo nu en dan brult er zo'n autootje in het rond .... wat een leuke speeltjes..... duhhhhh

 

Dan fiets ik verder, met een bloedgang de berg af, maar ontdek na enkele KM's dat ik steeds verder verwijderd raak van Salo, terwijl ik daar toch ook weer eens wilde gaan kijken. Verkeerde kant de berg afgefietst:
Dus terug de berg weer op en dwars over de drukke rotonde, als je weet hoe de meeste Italianen rijden, weet je ook dat ik dan kamikazefiets in de hoop dat het indruk maakt en ze voor me uitwijken; wat tot nu toe gelukkig nog steeds is gebeurd....
Dan pak ik de Via Panoramica die in enkele haarspelden naar beneden naar het stadje gaat: oei... dat ging heel hard ...

   

De promenade langs het meer is onveranderd prachtig, de terrassen zitten vol; het is nog steeds lunchtime en siësta, dus alle winkels zijn gesloten; op de afhaalchinees na natuurlijk.
Ik zie er wel weer enkele leuke jurkjes en blousjes en schoentjes, maar laat alles in chinese handen achter... ik heb al meer dan de camper mee kan zeulen....

Ik fiets helemaal naar het einde van de boulevard en dan terug door de smalle straatjes en onder langs het meer richting Porto Portese, tot aan de weg die zigzaggend weer naar boven naar Cisano leidt. Das even klimmen maar met de e-bike in de high lukt dat vrij makkelijk; hoewel het niet zo 'fris' is geworden als ze voorspeld hadden.
Integendeel: het was knalblauw en mooi helder, zodat je voor het eerst de verre andere kant van het meer; dus helemaal richting Lazise e.o., kon zien: er ligt sneeuw op de Monte Baldo: dat heb ik nog nooit gezien. (Ja: er hangen ook wolken boven, maar er ligt echt nog best wat sneeuw)



Op de Alpen lag overigens ook veel verse sneeuw; de Gotthardpas was zondag jl nog gesloten.

Na wederom een heerlijk diner op het terras met wonderschoon uitzicht met de kleinkinderen nog een paar potjes UNO gespeeld want paps en mams waren naar Salo om te genieten van het lawaai van de rally van de 1000 Miglia assistenten.....

Zaterdag 28 april: aangezien er voor zondag weer wat minder weer is voorspeld, gaan we vandaag weer lekker een dagje in het frisse zwembad. Inmiddels is ook de andere helft van NL op vakantie en komen achter elkaar de camping op.
Evenals enkele mega Italiaanse campers waar dan ook de hele familie uitrolt....  Het is druk in het zwembad, dwz alle bedjes zijn bezet, maar het water is te koud om lang in te blijven dus plenty of room voor Merel en mij om flink te plonzen .

Na de heerlijk lunch met tortellini, verse mozzarella, tomaat (..) etc van Marjolijn, natuurlijk siësta want het is weer lekker heet in de camper. Om 5 uur nog een uur zwemmen en dan l'ultima cena voor de kids op het terras. Morgen moeten ze weer naar huis.

Ik blijf nog een dag of 5 ....  de reisplannen beginnen wel weer te komen ....  op naar Verona, de Adriatische zee en het zuiden........??? denk ik





Geen opmerkingen:

Een reactie posten