vrijdag 27 april 2018

maandag 23 april 2018 op naar andere landen - t/m 26e

23 april de camper weer - nu 'zomers'- ingepakt en high noon op weg naar Schweppenhausen: 399 KM en ik ben er om 16u30. 

Het is er nog heerlijk warm en plexat op grote grasvelden met stroom.
Achter mijn camper is een heg met doorgang en daar is een kleine, flink stromende beek.
Ik wandel richting sanitair/receptie/bistro en zie een grote beek: de Au ?? de camping heet nl Aumühle.

 


De uitbaatster is een limburgsgeaccentueerde en geblondeerde dame: ze staat te kokkerellen en heet me van harte welkom. Gezellig ! Zoek maar een plekje uit voor eur 16,50 all in . prima.

24 april hoor ik dat de Italianen een week vol vrije dagen hebben, ik zoek campings aan een van de meren, maar alles is na vrijdag vol !! oeps
Gelukkig is er een plek voor me op de prachtige camping waar de (klein)kinderen zijn, dus spoorslags aan de 800KM naar het Gardameer begonnen.
Gelukkig in Zuid Duitsland geen regen. In CH wordt het al snel warmer, de Gotthardt tunnel is nog vrij leeg.....     maar dan 

Als ik in Italie aankom is het knap warm; dus het eerste wegrestaurant in voor een brioche con crema en een spremuta d'arange rosse: heerlijk en voordelig vergeleken met CH


Het is duidelijk 'feest' ... zo ook op de wegen: bij Milaan is ook nog een ongeluk gebeurd, lees ik op de borden; ik doe 45 min over 2 KM; ik voel me stoofvlees op het nieuwe asfalt aldaar tussen 4 rijen vrachtauto's.... 
ETA was toen ik vertrok 15u10 maar is nu al opgelopen naar 19u00 .. en dan ben ik er ook lichtelijk gekookt..: heerlijke plek met uitzicht op het Gardameer, geen buren te zien....

 

en heerlijk eten op het prachtige terras met idem uitzicht ! en gelukkig champions league voor mijn kleinzoon .... 

Woensdag 25 april: Giorno della Liberazione: bevrijding van het fascistische regime van Mussolini in 1945....ohh...
gewoon een hele dag in het zwembad met eigengemaakte (niet door mij hoor) bruschetta's met aglio, olio, en Parmezaanse kaas of pesto...... la dolce vita in optima forma.  

's Avonds genieten van mijn dochters kookkunsten op het terras van hun glamping Ten Cate tent.

en met volle buikjes nog even 'genieten' van voetbal met latte macchiato; en het uitzicht op de pool en Salo, beneden aan de baai

 

Donderdag 26 april: ondanks wat 'minder-weers'voorspelling is het warmer dan voorheen, 28grC dus naar het zwembad: waar vanochtend slechts 7 mensen zijn; 5 daarvan zijn wij dus constant een prive pool en/of iets minder koud bubbelbad (zie foto 2 Grandkids anonimous)

   

Dat mondt automatisch uit in wederom lekker lunchen en vervolgens siësta; lekker in de camper waar het bijna 40grC is...

Buiten is het echter genieten: mijn uitzicht op de baai van Salo, bloeiende palmen, citroenboompje met goddelijk geurende bloesem en citroenen

        

Ze hadden 3 dagen voor mij gereserveerd maar er is voldoende plek dus snel een week bijgeboekt omdat alles rondom de meren vol zit. 

Ik heb een leeg hoofd dus nog geen idee waar ik hierna naartoe wil.... eerst maar eens bijkomen van de laatste paar maanden .... blijkbaar is het Gardameer voor mij de plek daarvoor.. net als 3 jaar geleden, hier 'om de hoek'.... bij Irma... ik denk hier vaak aan haar en hoop dat ze ergens hierboven zweeft en meegeniet ... 

Het is te heet in de zon dus internetten en bloggen op het terras in de schaduw 

Straks mijn eerste Italiaanse pizza !  Dineren op het mooie terras met het schitterende uitzicht is al een genot op zich en als het eten dan ook nog heerlijk is ........  en dat is t hier ..... 

          

en omdat ik vanmiddag in de hete camper siësta heb gehouden, kan ik nu tot laat in de nacht genieten van het mega uitzicht over de baai en alle lichtjes van Salo en in de bergen ... achter het gladde, spiegelende water van het Lago di Garda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten