woensdag 14 augustus 2019

maandag 5 augstus HIEP HIEP HOERA NEL!!

Maandag 5 augustus

zijn Betske en Karin al vroeg op om Nel's auto te versieren voor haar ..ste verjaardag. We maken samen een ontbijtplateau en wekken de jarige met gezang, dat van mij erg op de achtergrond houdend....

Helaas ontbreekt het verjaardagszonnetje, maar dat wordt door ons vervangen....


Als je goed kijkt, zie je aan de waslijn (foto 1)  vlaggetjes hangen die Karin heeft gevouwen van flyers van de Batavia werf, niet van een ´echte´ slinger te onderscheiden,afgetopt met een oranje vlaggetje op de tentstok. Hoe crea Bea ..

We drinken koffie met gebak dat Betske al vroeg heeft gehaald. 
Ik zet Nel af bij de bus naar Zwolle waar ze haar dochter ontmoet; en later ga ik lunchen in Elburg waar dochter en kleindochter zijn om wat te shoppen. 



Intussen zoeken Betske en Karin een locatie voor het door hen aangeboden verjaarsdiner.
Dat lukt 100%!  We gaan naar Lucca aan de haven van Elburg. 

Een Italiaans restaurant van een niet-Italiaanse eigenaar, maar hij is - net als ik - groot Italie fan.
Het eten ziet er prachtig uit en smaakt goddelijk . 

  we proosten met een prosecco

Dit 3-gangen menu kreeg ik aangeboden  - ´ze´ kon me geen groter plezier doen

   
romige burrata (mozzarella die van binnen vloeibaar is)  met pompoen en doperwtscheuten; zelfs het ´koekje´ met pompoenpitten is heerlijk
daarna 
Schelvis - die echt lekker is - gamba´s en saus van bisque. groenten met een bite
en na:  limoncello tiramisu met aardbei, dragon en lemon curd creme -  goddelijk 

 

Nel kreeg als jarige toch nog vuurwerk …… en veel telefoontjes en apps

het was een feestelijke feestdag... zeker voor de jarig maar ook voor ons

Ik was hier net op tijd; dat heet: met de neus in de boter vallen, maar dit was lekkerder 





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten