vrijdag 9 augustus 2019

19 en 22 juli 19 naar Lemmer en 20 juli regendag op WAPS

Vrijdag 19 juli 2019 weer via het nabijgelegen Sloten; ook met een Elfstedenfontein (foto 2)


een fietsroute gereden naar Lemmer.
Hier en daar 'stuitend' op een zwerfkei van de zgn Stenenroute, dit is nr 3

 



We wachten midden in Lemmer voor de brug die ongeveer iedere 3 minuten open gaat om (soms te) dikke boten door te laten die net in het kanaal door de stad passen. Er komt zelfs een enorme catamaran langs 



 

22 juli gaan we weer naar Lemmer om nog wat beter te kijken.
Ik voel me meteen thuis op dit terras : Pizza Lovers


De dikke boten varen op armlengte langs... ook een enorme catamaran ...
We lopen een 'rondje' van de ene brug naar de andere en aan de overkant weer terug.
Dan hebben we Lemmer wel gezien. 
Bij een grote supermarkt slaan we het eea in en fietsen langs het Wouda Gemaal 


weer naar 'huis'. Er staat een flinke (natuurlijk tegen)wind dus lekker uitwaaien geblazen.
en dan wordt er weer heerlijk voor me gekookt.... wat een verwennerij

zaterdag 20 juli 2019 : het regent ….

Reisgenoot Peter had mn camperdeurtje dichtgedaan ivm plensbui. Toen ik terug kwam was die op slot … ??? in het slot gevallen?? ik geloofde het niet … nog nooit gebeurd. De sleutel lag binnen, gelukkig op de vaste plek.
Camping baas Patrick gevraagd of hij misschien een inbreker kent: uhh nee... of een slotenmaker/breker..
uhh nee ook niet: Maar ik kan wel even proberen of we binnen kunnen komen en anders de ANWB bellen.  
Ik zal hier niet uitleggen hoe hij binnen is gekomen, maar het is hem gelukt en de sleutel lag voor het grijpen.
Ik kreeg natuurlijk manlijke raad om ALTIJD de sleutel om mn nek te hangen bij het naar buiten gaan ….  dom dom dom..... wie doet dat nou niet …. duhhh…

Een half uurtje later kwam Peter bij zijn camper en ook zijn deur zat op slot. Ik dacht nog dat hij een grapje maakte, enorm gelachen... maar het was bloody serious…. dus weer lachen....
Maar hij heeft zelf een manier bedacht.....  ongelooflijk….. ook nooit gebeurd en nu allebei binnen hetzelfde uur … en het was niet de laatste keer ….

Toen het droog werd, na de middag, zijn we naar het dorpje gewandeld. Er zijn enkele terrasjes, een bakker en een kleine supermarkt. even een boodschapje gedaan en toen bij een ijsloket - gelateria genaamd - een heerlijk ijsje gegeten.

 

Zelf buiten frites bakken was, gezien het weer, een brug te ver dus op de camping recht tegenover ons :


Pake's patat gehaald,
De rest was weer 'zelf' (niet door mij) bereid en deftig opgediend.
De zon scheen alweer dus toch nog buiten gegeten.

's nachts, wandelend in het stikdonkere bos, zagen we ineens iets bewegen en een lichtje... het zou een fiets kunnen zijn dus snel van het fietspad af... maar toen stak de bij de lichtjes behorende vos het bospad vlak voor ons over en trippelde het bos in..  Siep, de hond, vond hem wel een beetje stinken.

Een rustige, maar hele bijzondere dag ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten