dinsdag 13 augustus 2019

3 augustus 2019 - Drouwen en t Hemelriek: stenen, bos, heide, water en zand

zaterdag 3 aug 19

Ik wilde graag naar het Drouwenerzand, vlak om de hoek ….
We kwam meteen langs wat hunebedden die D-genummerd zijn.  D19 en 20 zijn groot en er staat een foto bij van de op- of uit?graving.

 

 

Op een kneuterig terras in Papenvoort, waar een man met zijn ouders de boel bestierde en de wespen probeerde te vangen, waar 2 varkens (Albert en Roosje??) en wat kippen achter een hekje liepen, en ook nog een enorme 'muis' met een dikke staart, brrrrrr ... , kregen we koffie en drentse koek met spijs, erg lekker !

 
   toen maar snel weer verder, voordat ciske weer tevoorschijn kwam...

      door mooie bossen naar de heide en de zandverstuivingen



 



de nog weinige heide, bloeit al ietwat paars. 
Overal zie je dat ze bezig zijn de heide te herstellen; soms door schapen het gras weg te laten grazen, soms door hele stukken af te plaggen.
Heel goed, want ik vind het een mooi landschap, mooie kleuren, mooi glooiend....

Dan fietsen we naar het Nieuwe Hemelrijk

 
de kleine plas op foto 2 is bijzonder van kleur, het lijkt romig grijsgroen
(inmiddels = 14 aug) toch gevonden dat deze kleur ontstaat door zwevende leemdeeltjes en algen)


Het water van vooral de kleine plas heeft een tropische kleur, romig grijsgroen. Op een van de borden staat waardoor dat komt: ik geloof door een soort mineraal in de grond. t kan ook een alg zijn.... ik kan t niet vinden op internet, noch in mijn geheugen
het is mooier van kleur dan op deze foto van internet

 

 

 


In het Adventure-park zijn een paar al dan niet steile glijbanen waar jongelui met valhelmen op en zwemvesten aan vanaf vliegen en in of op het water smakken.
Ik word een beetje jaloers, maar het is me te koud
Zo, nu weet ik ook dat het hemelrijk me wel bevalt

Weer een leuke dag gehad !!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten