woensdag 14 augustus 2019

8 augustus rondje Veluwemeer

8 augustus 2019

voor mij de laatste dag van deze reisweken, gaan we fietsen rondom het Veluwemeer.
Er staat nogal wat wind, maar het is gelukkig weer enigszins zonnig.
We fietsen richting Harderwijk want dan hebben we op de terugweg grotendeels de wind achter.
Heel leuk om weer eens in Harderwijk te zijn, waar ik enkele jaren heb gewoond, oa in het kleinste huisje op de Vismarkt, waar we nog even hebben gekeken.


De boulevard is enorm veranderd en er is zelfs een stadsstrand gemaakt. Met uitzicht op dat strand lunchen we op het terras van Monopole.
Ik neem paling, het is een bescheiden portie want ik kan niet meer veel eten. De anderen nemen het visplateau, ieder een... het kan ook voor 2 personen... het is nogal veel, waarschuwt de bediening.

Het is enorm: er ligt alleen al meer paling op dan op mijn hele menu … een flink glas hollandse garnalen, gerookte zalm, tonijnsalade, minstens 8 knapperige broodjes, met sausjes en kruidenboter: geweldig !

 
wel een enorm verschil als je het prijstechnisch vergelijkt: eur 14 en eur 21....
Het was allebei erg lekker.
Dus voor wie daar eens terechtkomt: neem het visplateau …. vlees kan ook …

Dan steken we het over naar de noordkant van het Veluwemeer
(vrolijke) boeien


Het fietspad loopt helaas een flink stuk langs een tamelijk drukke weg, maar ook vlak langs het water. Heerlijk
Hier en daar zijn campings en resorts aan het meer, of aan de andere kant van de dijk waar we overheen fietsen.


 

 

 
Nel gaat nog even op zoek naar een zomerresidentie; cadeau-idee voor haar volgende verjaardag ?

Daar fietsen ze onder de brug naar Elburg door, op naar de camping
    Betske zwaait, maar zit net achter de lantaarnpaal....

Eten hoeft niet meer, dus 'koken' en afwassen ook niet ….  joepie !! .
We evalueren het een en ander en ik ga alvast een beetje opruimen voor mijn vertrek morgenochtend.

Ik heb vier heerlijke weken gehad: alle reisgenoten hartelijk bedankt hiervoor.
Hopelijk eind augustus nog een poosje ….













Geen opmerkingen:

Een reactie posten