donderdag 1 mei 2014

1 mei 2014, de 5e vakantieweek is begonnen

Donderdag 1 mei 2014: alles staat stil in Italie, er rijden geen bussen, de winkels zijn dicht, etc, etc.  De dag van de arbeid ….is een vrije dag. We rijden een prachtige route, door een soort rivierbedding, naar de abdij van San Galgano; de naam klonk al enigszins bekend, maar toen ik er was en het zwaard in de rots zag, wist ik dat Loretta hierover had verteld. 
Het is oa de ruïne van een enorm grote abdij; het is een enorm complex geweest.

vanwaar uit je over een klauterpad omhoog loopt naar een kerkje met een bakstenen ronde koepel, beautiful…..  de zgn Erimo de Montesiepi. In het ronde deel van het kerkje ligt in het midden het zwaard dat Galgano in de rots heeft gestoken.


Allemaal erg mooi en indrukwekkend.


Vervolgens weer een mooie rit naar Massa Marittima , een middeleeuws dorp op een berg. Ik geloof dat ik er vorig jaar ook ben geweest. Nu was de mooie dom echter wel open.


Na een enorme pizzapunt à Eur 1,50 troffen we onze sologenoten en hebben de toeristische route rond en door het stadje gewandeld.  Betske en ik reden als eersten door naar de camping Pappasole in Riotorte

waar ik 2 jaar geleden naartoe wilde omdat die bij de boot naar Elba zou zijn; dat was niet zo dus ik reed door en stond ineens voor de boot, maar nu sta ik hier op deze grote camping, die al vrij vol is. Het was lekker weer en we hebben nog een paar uur in de zon gezeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten