zaterdag 14 juni 2014

9, 10, 11 juni 2014 Bracciano

Maandag 9 juni 2014 rustig opgeruimd en op weg naar Bracciano, Camping Roma Flash. De Tomtom is leeggelopen van de hitte in de camper, dus eerst opladen.  Het is weer snikheet en mijn Tomtom voert ons nog een eindje Rome in, lekker druk en warm, maar uiteindelijk komen we op de goede weg. Bij de afslag richting Bracciano staat een flinke file die Rome in moet, maar dan kunnen we eindelijk rijden via de mooie Via Cassia. 
Tomtom is totaal de weg kwijt en wil me telkens terugsturen, in Bracciano zegt ie nog: 43KM keer om.....  dus ouderwets de borden volgen.
De signora van de camping herkent me, zoals gewoonlijk, en we mogen een mooie plek uitzoeken.
We vinden nog 1 heerlijk plekje aan het meer waar we ons terras kunnen maken


en Ria en ik gaan naar het zwembad.

Rond 3 uur komt er een beetje wind en wordt de hitte dragelijk.
Om 5 uur komt Maria Caracciolo op bezoek en het is heerlijk op ons terras in de schaduw. De buurvrouw uit Nieuwleusen hoort blijkbaar onze gesprekken en komt vragen of Maria toevallig Anna-Rosa kent waar zij italiaanse les van heeft gehad. Maria kent Anna-Rosa natuurlijk en ik ook want ik heb ook les van haar gehad. Leuk intermezzo.
Op het terras bij de bar mag nu ook buiten gegeten worden dus we gaan aan het water zitten met een fles heerlijke frisse wijn del Lago uit Trevignano. Het is een zwoele avond, ook hier al om half 10 donker, en we genieten nog lang van de lichtjes aan de overkant van het meer.
Dinsdag 10 juni 2014. Eerst heerlijk gezwommen in het meer en toen op de fiets naar Trevignano. Het is weer flink heet en het is een fikse tocht met enkele stijgingen.
Trevignano heeft een lange wandel-promenade langs het meer en een heel oud stukje stad met leuke, smalle straatjes.
 
We drinken koffie aan het water en wandelen terug naar de Carrefour om wijn en eten in te slaan. Lekker weer naar het zwembad en ’s avonds lang buiten aan het water, waar de donkere lucht aan de overkant gelukkig snel verdwijnt.
Tegen half 11 weer een bijzondere ontmoeting: er komt een Nederlandse naar ons toe en vraagt mij of het kan zijn dat zij mij 2 jaar geleden in Bologna heeft gesproken!!  Ja dat kan. Ik heb toen verteld over de NKC solo’s die al dan niet samen camperend rondreizen. Ze wilde dat aan een vriendin vertellen en wist eenmaal thuisgekomen niet meer de details en kon niets vinden op internet. Ze was heel blij me te treffen en geeft nu mijn gegevens door. Ongelooflijk dat ze mij hetrkende !!
Toen vertelde Chris dat hij de buren ook al had verteld over de NKC solo’s aangezien zij een zwager hebben die ook alleen in een camper reist. It’s a small world after all. 
Opeens ziet Ria een vuurvliegje; die heb ik ca 40 jaar geleden gezien op het strand bij Lido di Pomposa, toen vorig jaar weer in de wijngaard van Carel hoog op de berg in CH en nu voor de 3e keer ! Beeldig.  Het was dus weer een bijzondere dag.
Woensdag 11 juni 2014: 10 weken op reis ! Het is weer heet en we gaan met het busje naar Bracciano. Na een cappuccino op een terras bij het kasteel, blijkt dat net te sluiten tot 3 uur.


We wandelen door hele oude straatjes nog verder omhoog naar de kathedraal die ook dicht is. Nog wat rondgewandeld door het stadje en toen snel met de bus terug naar het zwembad op de camping. Morgen gaan we naar Bolsena; men staat al te springen om op onze mooie plek aan het meer te kunnen gaan staan.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten