vrijdag 4 oktober 2019

22 september 2019: Eerde, Beerze, Junne, Ommen eo en 23 sep vaarwel!

Zondag 22 september 2019: prachtig weer - dus fietsen !!

In Ommen fietsen we via de zgn Steile Oever, een ín de laatste ijstijd uitgesleten stukje Regge, die hier heel smal is



 We fietsen door naar kasteel Eerde, waar de internationale middelbare school in is of was gevestigd.


Een van de prachtige monumentale boerderijen met idem schuur in Beerze. 
Langs de zgn Beerzer bulten fietsen we naar de stuw met vistrap in Junne


Dan ga ik op zoek naar de Sahara, een grote zandverstuiving op de Besthemerberg bij Ommen', een van de weinig nog bestaande zandverstuivingen in Nederland.


Op het terras van een gloednieuwe paviljoen in Ommen - pal aan de Vecht - waar we eerder al koffie dronken, smullen we van een door ons zelf samengesteld plateau lekkers

Ook hier herken ik niets : het grote lege (parkeer)plein is volgebouwd en
langs het water staan rijen appartementen.


en dan is het maandag 23 september
en scheiden zich onze wegen!
Ik moet helaas naar huis voor een controle-scan in het ziekenhuis, waaruit 3 okt blijkt dat alle tumoren in de rest van mijn lever (4) en longen (ca 10 of meer?) met factor 0,8 zijn gegroeid.
Het dringt tot me door dat dit misschien mijn laatste camperreis is geweest: het maakt me droevig, maar het was een van de mooisten, en dat in eigen land, quasi in v/h mijn achtertuin en met een lieve, zorgzame en gezellige solovriend.
Afkicken dus ....
Dat ga ik oa 26 september 4 dagen doen in Rome met mijn dochters.

Zie volgende blog !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten