vrijdag 4 oktober 2019

21 sep 19 Hellendoornse-, Holter-, Noetseler- en Nijverdalseberg

zaterdag 21 september 2019: een warme dag; heerlijk om te fietsen

We gaan richting Nijverdalseberg. Het is weer een heerlijke warme dag.
Ik herken de doorgaande weg door Nijverdal niet meer: nu overal groen zonder auto's, waar ik jarenlang door ben gereden, vaak druk dus stapvoets, nu een oase met veel groen, dankzij de rondweg.
Een genot voor de reiziger maar vooral voor de bewoners van Nijverdal.
We genieten van de rust op een terras en wat lekkers natuurlijk.


De Nijverdalse berg en de andere bergen, zijn prachtige grote natuurgebieden met een grote stille heide die ik enkele weken geleden heb zien bloeien; ik herinner me ook nog de sterke geuren.

      We zien een paarden'tram' en een grote schaapskudde 




We fietsen door Hellendoorn en stoppen even bij de Molen de Hoop
Midden in het dorp eten we een heerlijk ijsje op een terras... nou ijsje ……

  
na een lange warme rit, op de camping heerlijke sateh van de bbq met zelfgebakken frites en gezonde groene groenten


weer een prachtige dag !!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten