donderdag 3 oktober 2019

20 september 2019 Lemelerberg, Dalfsen, Vilseren, Ommen, mooi

vrijdag 20 september een prachtige fietstocht door Salland over de Lemelerberg, en van Ommen naar Dalfsen, voor mij een bekende omgeving en nog altijd even mooi en afwisselend.
Ik weet de volgorde van de tour niet meer maar dat maakt ook niet uit. Ik heb er weinig over te vertellen, maar de foto's spreken voor zich


    Monument 1813 en restaurant op de Lemelerberg
                                       waar een heleboel herinneringen liggen
     
     De Archemer berg en de stuw in de Regge


   "Soms zou ik willen dat ik een vis was, dan had ik altijd wat te drinken...." uhhh zuipen
     .. ik ben een vis.....
   en dit is een enorme zwam

 
Beelden op de markt in Ommen aan de Vecht en heerlijke lime cheesecake
 
   we lopen een rondje door het stadje waar ik ooit gewoond heb 


  We steken de Vecht over bij de stuw en vistrap
 

 


We fietsen langs de Vecht naar Dalfsen en komen bij een enorme uitkijktoren; 90 treden 21 m hoog.
Ook ik klim helemaal naar boven en geniet van het uitzicht over het mooie Vechtdal en een tourtocht van lelijke eendjes
heeeeeeeel hoooooog 
      

 

vlak voor Dalfsen is een groep in schotse kilts aan het 'zakgooien' onder het genot van valse doedelzakmuziek
We nestelen  ons op een mooi terras aan de Vecht voor een heerlijke lunch



dan fietsen we terug langs kasteel Rechteren in Vilsteren



langs de Vilsterse heide en eindelijk een paddenstoel - het is nog te droog 



Het was weer een lange tocht maar er wordt heerlijk voor me gekookt op de camping; 
Ik geniet weer 1001%











Geen opmerkingen:

Een reactie posten