vrijdag 6 september 2019

4 september 2019 (met 200 anderen) naar Appelscha, en 5 sep

woensdag 4 sep 19; de zon schijnt; dus lekker opruimen terwijl alles droog is.
Beetje tijdrekken, afrekenen en ca 50KM rijden naar Appelscha.

Na kriskras door Schipborg/Zuidlaren (vanwege een omleiding) - en onderweg nog een ree gezien die in de wei langs de snelweg stond te grazen, stoïcijns met haar achterste naar de weg... - arriveren we rond 12u15 op de grote camping de Roggeberg in Appelscha.

Daar kan bij aankomst camper + inhoud worden gewogen. Tegenwoordig is er regelmatig controle in diverse Europese landen op gewicht van campers (en caravans). Vaak zijn ze nl te zwaar beladen en dan mag je a-la-minute zien dat je het juiste gewicht bereikt door er bv iets of iemand uit te gooien....
Mijn camper weegt leeg 2650 KG en mag beladen totaal 3500KG zijn: vandaag is het totaal gewicht, incl mij, 2950KG dus perfect!

Ik word weer geplaatst door Arie, die mij vorig jaar op 5 sep naast mijn nieuwe solo reismaatje neerzette; nu kom ik helemaal alleen als eerste op een ruime weide; gelukkig met internet en tv.


Susan laat zich op de nieuwkomers weide plaatsen. Ik ga naar de koffiedames voor thee en dan even op bezoek bij Susan die al een buurvrouw op bezoek heeft. Dat gaat dus prima. 
De grote tent wordt al opgezet als t begint te regenen. Dan kunnen we straks tenminste droog bij elkaar komen.
Het is een hele leuke tent, een soort ovale circustent, groen/wit gestreept: ziet er gezellig uit; veel tafels en bankjes want 200 flinke tuinstoelen hierin lukt absoluut niet. 
's Avonds verzamelen zich al een dertigtal solo's met een drankje en een knabbeltje. 
Ondanks regen en 'kou' zit de stemming er snel in. 

Donderdag 5 sep 19: de regen heeft me vannacht regelmatig wakker gemaakt en gehouden; en er komen nu ook weer tal van buien over wapperen. Ook schijnt de zon dus warmt het gelukkig snel weer op. 
We zitten buiten en schuilen zo nu en dan even in de voortent van een weekenders caravan, die overigens plotseling het veld opkomen - die weekenders. 
De kring op het veldje van de nieuwelingen wordt snel groter en het is erg gezellig. Ik wil geen eten meer opwarmen in mijn camper dus gooi dat even in de groep. Het merendeel besluit (ook ) vanavond mee te gaan eten in het restaurant van de camping. Gisteren was het eten er goed. 

Marian en ik fietsen naar Oosterwolde waar een AH is. 
we fietsen het kale Friesland in vanuit het Fries/Drentse wold, via weilanden en een lange rechte vaart: de Zuider Vaart, en steken een heel klein sluisje over.

Oosterwold is wel een aardig streek- of lintdorp, maar we hebben het snel gezien. 
We eten een flinke softijs met ouderwetse chocodip op een terrasje in de zon en wat sproeiregen en fietsen dan heerlijk met de wind in de rug terug naar de camping, ca 11KM x 2.

Tegen 18u00 wandelen we naar het restaurant, waar Peter gelukkig even heeft gereserveerd want de tent zit bomvol. Heel gezellig. 

 
    hier is de tent alweer leeg …..    

 We hebben een kennismakingsbon (die we overigens niet hoeven te showen: keurig) voor een 3 gangen menu voor eur 19: brood+kruidenboter-plank met kopje soep, dan zalm of schnitzel met pommes, sperciebonen en champignons en koffie na of 2 bollen lekker zacht vanille ijs met ruim slagroom en caramel (of andere) saus: heerlijk; ik heb alles opgegeten....

Het is al donker als we naar ons blik wandelen, waar ik me natuurlijk meteen op mijn blog stort zodat jullie ook eens weer wat te lezen hebben.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten