dinsdag 24 september 2019

11 - 16 sep 2019: ZEE ZON STRAND STORM

Nadat ik op 10 september de camper weer naar zijn stalletje had gebracht, op 11 september een leuke ladies' night in de bios in Kampen gehad. In de hal ontvangst met drankje en petit fourtje. In de zaal een quiz mbt de film en meer de prachtige Engelse costuumdrama-serie Downton Abbey.
Mijn dochter won de DA-quiz en kreeg een leuk pakket met veel stroopwafels, een flesje Cava en een tegoedbon voor t een of ander.

De film was even mooi gemaakt als de serie: tot in de kleinste details klopt alles in dit kostuumdrama.
Aan alle losse eindjes was een knoopje gemaakt, zodat we er vanuit kunnen gaan dat de serie niet wordt vervolgd. Jammer.

Donderdag 12 sep vroeg op pad naar het A v Leeuwenhoek in Amsterdam voor een 2nd opinion. Dezelfde conclusie als in Zwolle: ongeneeslijk. Er zijn nog een paar opties maar eerst de 25e een scan en dan kijken of ze nog iets gaan/kunnen/willen doen......
Een paar uur op het dakterras moeten wachten op de uitslag/conclusie van de oncologe



Dus:
Vrijdag de 13e de camper weer gehaald en naar zee!! naar camping de Zuid Duinen in Katwijk. Ik heb uitzicht op de Soefi tempel Murad Hasil
- Het woord Soefi komt oorspronkelijk uit het Grieks en Arabisch, en staat zowel voor wijsheid als voor zuiverheid; beide ideeën suggereren een en hetzelfde ideaal. In de vroege jaren twintig van de vorige eeuw, tijdens een zomerschool in 1922, heeft de stichter van de Internationale Soefi Beweging Hazrat Inayat Khan (1882 – 1927) in de duinen bij Katwijk, een bijzondere geestelijke ervaring gehad. Hij noemde de plaats Murad Hassil (uitspraak: moeráad hásil) dat ‘vervuller van oprechte verlangens’ betekent. -  wie weet …. 

Ik ga natuurlijk meteen naar het strand want daar kom ik voor: het is weer enorm genieten


              's avonds ga ik naar de blanke top der duinen voor de prachtige zonsondergang
 en kort daarna een enorme volle maan die recht bij me naar binnen schijnt

Zaterdag 14 sep komt mijn dochter 's ochtends vroeg op de thee nadat ze mijn kleindochter al om 8 uur in Zaandam heeft afgezet voor tv opnamen van Brugklas.


Het is zonnig dus we wandelen over het strand naar een terras om heerlijk in de zon te lunchen. 
Als zij weer vertrekt, komt sologenoot Henriëtte de camping oprijden. Ze komt mij een paar dagen gezelschap houden: heel fijn.
Ze heeft thuis heerlijke nasi gemaakt, dus dat wordt weer smullen. Zooo fijn als er voor me gekookt wordt ! 

Zaterdag 14 sep op de fiets door de schitterende duinen naar Wassenaar.
Henriëtte geeft me een sight seeing tour. We wandelen even door het gezellige centrum en fietsen dan naar De Wassenaarse Slag waar we op het terras van de zon en een drankje genieten.

Zondag 15 sep fietsen we door het enorme duinengebied naar Noordwijk en Zandvoort. een prachtige rit,

                             met stops aan het strand, waar ik enorm van geniet.

Maandag 16 sep is het wat regenachtig. Ik wandel over het strand naar Katwijk en verken het stadje. Het winkelhart is minstens 2x zo groot als een jaar of 10 geleden toen ik er met de kleinkinderen was.
Ik loop helemaal tot het eind naar de kerk waar de zeehondjes liggen.

 

en geniet van een warm broodje en cappuccino bij Van Manen: heerlijk.


Terug gewaaid via het strand naar de camping waar het nog steeds vrij vol is



Geen opmerkingen:

Een reactie posten