vrijdag 31 juli 2020

een paar dagen Pas de Calais/Henneveux en Lottinghen 20 t/m 24 juli 2020

allereerst: blogspot is omgedoopt in blogger maar ik kan totaal niet overweg met de nieuwe versie. De fotoos kan ik niet meer plaatsen waar ik wil. zo nu en dan worden de letters blauw en onderstreept en het lukt met niet dat te veranderen. Ook grote spaties/ruimtes tussen regels kan ik niet wegkrijgen.
Ik ga kijken of er ergens een instructie is, maar voor nu alvast een post van 20 en 21 juli jl.
=======================================================================

Maandag 20 juli 2020 al vroeg naar Berkel en Rodenrijs om mijn dochter op te halen en naar haar zoon bij zijn oma en opa in Frankrijk te brengen.

Ik had 2 campinkjes in de buurt opgezocht: camping Municipal de Desvres, een stadje met een keramiekmuseum op ca 10KM en camping le Bois Groult in Henneveux/Le Plouy op ca 12KM.
Totale afstand voor mij ca 500KM.

Het was mooi droog reisweer en de route via de Liefkenshoektunnel bij Antwerpen was goed te doen.
De omgeving van de uiteindelijke bestemming was veel mooier en bergachtiger dan ik had verwacht zo noordelijk aan de kust in Frankrijk.

Eerst op zoek naar de camping in Desvres: die bleek niet meer te bestaan hoewel hij wel op de borden werd vermeld.....  tsjaaa... france en ik hebben geen click 

'Terug' naar Henneveux le Plouy. Een kleine nette camping met weinig sanitair, maar ook met weinig plekken en dus weinig gasten.  Dus een view aan alle kanten

 


Even rondgekeken en vervolgens naar oma en opa die een romantische (en zeer 'gastvrije') boerderij hebben 12KM verderop. 





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten