zondag 7 juni 2020

mei / 5-8 juni 2020: Jippie!! toch weer op reis... ondanks Cancers and Corona

weer met mijn blog begonnen in

mei 2020:  Het gaat beter (of slechter?) met de Corona besmettingen. Hoera!!
De IC's zijn niet meer overbelast.
In de meeste Europese landen mag men weer naar buiten; wat wij gelukkig al die tijd mochten en waardoor de meeste Nederlanders nu al een lekker kleurtje hebben na al die zonnige dagen.
Hier gaan/inmiddels gingen/ de meeste horeca bedrijven 1 juni weer open; natuurlijk met de 1,5 meter social distance.

Voor mij was het na 6 maanden misselijk op de bank hangen, super lekker om weer te kunnen wandelen en fietsen: vrijheid.... conditie opbouwen... genieten van t heerlijke weer.
En het is gelukt: mijn conditie is enorm verbeterd. De tumoren zijn niet gegroeid en de kankermarkers zijn nog verder gezakt van 9,6 in februari naar 2,5 begin april en naar 2,1 op 22 mei jl; zo laag waren ze de laatste - misschien wel 15 - jaren niet!  
Ik kan dus de behandelpauze voortzetten: voorlopig tot 6 juli.

Ik voel me goed en wil graag met mijn camper op reis: logisch !
Helaas zijn in Nederland de sanitaire voorzieningen op de campings pas per 1 juli open, maar in Duitsland nu al  (= heel juni).
Het is nog niet helemaal duidelijk of we vrij kunnen reizen naar andere landen, maar het begint er steeds meer op te lijken. Natuurlijk met de nodige regels.

Vrijdag 5 juni heb ik de camper uit de stal gehaald en ingepakt. De planning is om per 8 juni in 'midden' Duitsland te gaan fietsen met een paar solo-campergenoten.
Niet alle campings willen ons al hebben, maar ondanks de drukte vanwege Duitse vakanties en feestdagen is het gelukt om miv 8 juni een plek te vinden op enkele campings in de noordelijke helft van Duitsland.
Het waait, regent, hagelt, onweert: het weer is totaal omgeslagen; van slag … een korte dip, hoop ik....
Vanochtend stond nog op internet dat we een warme zomer krijgen …..  heel fijn als we in Nederland 'moeten' blijven.

Zaterdag 6 juni een ouderwets gezellige dag met solo Marjolijn: eerst naar het museum de Fundatie waar ik vooral de schilderijen en de houtskool-met-bindmiddel-tekeningen van Mirjam Völker, een van de 4 schilders van de CRUX/Leipzig, erg 'mooi' vond

             


Daarna heerlijk geluncht aan de overkant bij (velen van u bekend) v/h Public dat nu Ensemble heet een nieuwe eigenaars heeft. Een iets minder 'bruin-café"-menukaart; erg smakelijk, zo ook het eten.

              
       Wat een heerlijke dag Lijn:  thnx! genoten !!!

Vandaag: zondag 7 juni : als een wilde het huis schoongemaakt, gepoetst, geboend, freezer ontdooid, stofgezogen, gewassen, bergen boodschappen gedaan, 3 pannen vol eten gemaakt.....in de camper ben ik daar te lui voor.....    pff nu even bloggen en uitbuiken van de laatste keer Sallandse asperges en de nog lekkerdere aardbeien.

en dan eindelijk morgen op pad:
Maandag 8 juni 2020
De vers-boodschappen moeten nog ingeladen worden en alle bakjes eten : ik heb net 3 pannen vol eten staan maken omdat de freezer na 13 jaar ontdooid moest worden en niet alles er weer in mocht.
De fiets achterop snoeren en dan :  op naar Lienen, Teutoburgerland ! Tomtom zegt ca 160 KM.
't wordt helaas niet zo lekker warm als begin vorige week - ca 30 grC - wat heerlijk is voor mijn neuropathische handen en voeten - maar om te rijden en vooral om te fietsen is/wordt het hopelijk prima.

Enjoy! Keep you posted !!!








1 opmerking:

  1. Ga genieten! Dit wordt een geweldige zomer :)
    We zijn gister al goed begonnen

    BeantwoordenVerwijderen