zondag 14 juli 2019

een zomer in between trips, met oa 2 musea Zwolle en Assen

Helaas moest ik eind juni de Zeeuwse kust verlaten voor weer een onderzoek in het ziekenhuis.

Maar ekk nadeel hep z'n voordeel, zei een jaargenoot van me ooit:
Zo kon ik wel het tuinfeest van mijn schoonzoon bijwonen: een heel gezellig feest, met al mijn kinderen en kleinkinderen en andere erg leuke mensen en idem gesprekken.
Mijn dochter had - zoals altijd - weer heerlijke gerechten gemaakt, die nog beter smaken in hun mooie zonnige tuin


In Zwolle en omgeving is gelukkig ook veel leuks en moois te beleven en te bekijken.

Na een heerlijke dag in Grou 1/7 met de solo's Noord, was ik nog een dagje op stap met een solo in Doorn. Heerlijk gewandeld op het zgn rolstoelpad in de Kaapse bossen.
In een ouderwets theehuis - Chalet Sint Helena Heuvel - koffie gedronken en een mooie rit gemaakt door de omgeving met prachtige bossen en landgoederen.


Zaterdag 6 juli wilde ik naar Deventer op Stelten, maar ik zag het niet zo zitten met de enorme drukte daar. 
Het werd een dagje Kunst in Zwolle. 
In de Fundatie oa eindexamenwerk van de graduates van CIBAP - Vakschool voor Verbeelding.




En de zgn. Zomerexpo met het thema Europa.  oa Maskers of 'portretten' van binddraad, 
Kikkers van keramiek: The UK leaving the pond (ik had het bijna gekocht), en nog veel meer leuks !! Portretten van de Multiculti Europeanen


 



     Toen nog even de (welbekende) beelden en een film over Charlotte van Pallandt bekeken.



   
Ik vond de schilderijen van Michael Triegel uit Leipzig erg mooi: bv een selfie, Renaissance, knappe portretten, dooie beesten en de Pieta. In de catalogus staan ook prachtige Italiaanse landschappen.


Renaissance
     selfie

    de foto met het dode beest uploaden, wil niet lukken

de Pieta

Toen naar de Grote of Michaelskerk voor de eindexamenwerken van ArtEZ de hogeschool voor de kunsten, maar niet voordat ik op het terras bij FEBO had gesmuld van hun wereldberoemde kalfsvleeskroket


Toen LANGS het bier- en wijnfestival gefietst richting Agnietenberg en even over de open dag van FC PEC geslenterd en door de spelersbus....




Zoals ik vaak doe, v
ia de Agnietenberg, langs de uiterwaarden en bypasses van de Vecht - de schitterende route naar huis  gefietst. 






Over het dijkje waar links vaak - zoals ik ze gemakshalve noem - de scheiten lopen: een kruising tussen schapen en geiten... vandaag helaas niet..... 
Rechts is dan een kolk van het Zwarte Water waarin iets verderop de Vecht uitmondt.

dinsdag 9 juli 2019 
naar Assen naar de expositie Sprezzatura: 50 jaar Italiaanse schilderkunst van 1860 - 1910. 
Prachtig !! 
Rondlopend in Assen, valt op dat de hele stad heeft meegewerkt aan het Italiaanse tintje: overal hingen waslijnen over de straat - echt Italiaans - met groen/wit/rood wasgoed, de kleuren van de Italiaanse vlag. 

Even een impressie van wat ik de mooiste schilderijen vond:


  Sicilia met de etna: ik wil er nog een keer naartoe !!

balkon Plzzo Ducale Venetiƫ
            prachtig gedetailleerd



 Woensdag de camper ingepakt en bij de garage gezet voor het e.e.a.  zodat ik dinsdag de 16e juli nog een poosje op reis kan.
Maandag uitslag van de medische checks.... spannend …






Geen opmerkingen:

Een reactie posten