zaterdag 20 juli 2019

16 juli 2019 - weer op reis met de camper ! naar Oudemirdum.... waar ???

Nadat ik maandag van de oncoloog had gehoord, dat er toch weer tumoren in mijn lever zijn gegroeid (shittedishit) en dat de tumoren in de longen ook zijn gegroeid (shittedishitter), maar dat gezien het feit dat ik me heel goed voel en mijn conditie enorm is verbeterd - zegt mijn bloed - en men me aanraadt om een chemokuur nog even uit te stellen, zodat ik nog leuke dingen kan doen, ben ik

dinsdag 16 juli 2019
vertrokken naar camping de Waps in Oudemirdum in het Friese Gaasterland.
Peter kwam me 'halen' en een uurtje later waren we op de mooie boscamping de Waps.
We zoeken de baas - Patrick - die even verderop schuilgaat achter zijn lange haar en een hele oude trekker waarmee hij had geprobeerd de garagedeur eruit te rijden, wat het oude trekkertje een neusfraktuur had bezorgd. De trekker ging voor dus we zijn ons eerste plekje gaan zoeken, op een zonnige weide met veel open ruimte en 2 trekkershutjes.
Tot vrijdag is er nog voldoende plek, maar dan komt heel Holland t bos in Friesland in ....



           ons 1e plekje                                          ons 2e plekje

Vanaf de camping zit je meteen op een hele mooie route door t bos - en dat in Friesland ! - en dan fiets je door een prachtig vennenlandschap.
De - niet zo Hollands uitziende - koeien lopen hier heerlijk te scharrelen en kunnen zich laven in een van de vennen, zoals hier in natuurgebied de Wyldemerk

 

Landgeit?? Geen landgeit gezien, misschien verdronken ?? of zeegeit geworden ……
En ook geen zeekoe gezien , wel landkoeien
  


























 

En dan is daar nog de trekschuit... het doet me denken aan de jongens van de Kameleon !

We fietsen door lintdorp Balk naar Sloten





Met een beetje (veel) fantasie zie je de 11-stedenrijders binnen komen ….




Op het meest gezellige plekje bij de brug een preofje oranjekoek, stoer en stevig en fries, maar dan wel met zachte slagroom... op een lekker terras, met gewaagde creatieve culinaire creaties, zoals op de kaart geschreven staat. De koffie wordt geserveerd met een smakelijke smulborrel.

Een ovaaltje om de stads"gracht" gewandeld; veel mooie panden en dakgevels.
Toen verder 'onderlangs' door t Gaasterland weer terug naar Oudemirdum.  Een gehucht met een gezellig pleintje met een paar terrassen waar vrijdag as de sterkste man en vrouw wedstrijden zijn.  Op de posters staat sterkste man-verkiezing, terwijl alleen de verkiezing van de sterkste vrouw hier meetelt  voor kwalificatie voor het NK !  Tsjaa …….. 

's Avonds krijg ik een appje van Lida of we al bij de kliffen zijn geweest ??? Kliffen?? in dit platte land ??  Ik google wat en jawel: ze zijn hier vlakbij. Dat is een bezienswaardigheid die voor morgen in de planning komt..

We skipboën (ik kende het ook niet hoor, maar ik vind het erg leuk) tot diep in de nacht na een heerlijk 3-gangen diner … de meesten van jullie kunnen wel raden wie dat heeft bereid

        



peertjes met blauwe kaas, linzenpasta, aardbeien en verse bloempjes op tafel....  hemels...



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten