zaterdag 24 juni 2017

zondag 11 juni naar Ravensburg .... van de puzzles ed

zondag 11 juni gaan we dan eindelijk 'op zoek' naar Ravensburg;
Betske slaagt er weer in een mooie fietsoute uit te stippelen.

Ravensburg is niet zo toeristisch dat er op zondag iets geopend is, zelfs de tourist-info niet,


dus het is aardig uitgestorven.
Gelukkig is er wel een leuk terras bij lekker frisse fonteinen

                 

en met lekkere taarten: ze hebben zelfs Rembrandt-taart.
Maar ik ben gek op Johannisbeersaft dus neem de bijpassende taart erbij.

  

Het is warm, maar we gaan vol goede moed de stadwandeling doen.
Natuurlijk zijn 'we' voorbereid en hebben de nodige info in boekvorm in de groep .... altijd handig....  Het is nl wel een mooi stadje met oude torens, gebouwen, schuren en prachtige uithang'borden'

 

  
     Obertor
  

Op de kaart zagen we dat dichtbij de beroemde kloosterkerk Petrus en Paulus van Weissenau moet zijn; die we gelukkig vrij snel vinden.
De kerk met bijbehorend vrouwenklooster stamt uit de 12e eeuw

   

      

   dood lijk

Op de camping begin ik alvast op te ruimen want morgen willen we naar het westelijk deel van de Bodensee.

Dan wordt ik gebeld door mijn zwager dat mijn moeder van 100,5 jr flink is gevallen en naar het ziekenhuis is gebracht; Gelukkig is er niets gebroken; ze moet naar huis maar kan niet lopen dus dat wordt even verhinderd.  pff  ijzersterk

Ik besluit meteen terug te gaan en ruim alles op - klaar voor vertrek.



festiviteiten zjn door de hele stad verspreid op allerle mooie lokaties. Er is een ridderkamp met ' ridders'. Uit NL, Duitsland, Belgie, Denemarken en ?? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten