zondag 16 april 2017

2017: 14 en 15 april

Goede Vrijdag 14 april: hieperdepiep Kim!

Na de gezamenlijke koffie in de tent,

                     

stappen we met 4 op de fiets naar Heerde om te lunchen bij de BIO-winkel; een adresje dat Nel alweer (uit)gevonden had. waar ook ter wereld: Nel weet waar je lekker en goed kunt eten ....
handig: ik houd er van


We slaan meteen brood en groenten in voor de kaasfondue vanavond.

We fietsen richting het Apeldoornskanaal naar Wapenveld naar het open atelier van Erve IJzerman, waar gisteren ook een groep was geweest. Zij vonden het heel erg mooi, dus dat viel wat tegen. De boerderij is nog in originele staat met oude tegelvloeren en veel bedstedes; ietwat achterstallig onderhoud.



We fietsen door naar Hattem om bij de Herberg de Molecaten bij het vuur te genieten van resp. warme chocolademelk met Bacardi, verse muntthee en koffie.

Dan peddelen we dwars en kriskras over de Veluwe weer naar Heerde. Op een splitsing waar een kruising zou moeten zijn stoppen we even om de weg te 'bedenken'.
Er zijn 2 mountainbikende mannen met 1 lekke band die komen vragen om bandenlichters: die Betske natuurlijk bij zich heeft (ik denk meteen aan Sardinië waar ik lek reed en Betske net aan kwam rijden met bandenplakspullen!).
Vervolgens vragen ze om een pompje: hebben we ook, maar niet voor een frans ventiel want wij hebben Zwitsers. Nel heeft echter wel een passend nippeltje: ja een verstandige meid is op de toekomst voorbereid! hoezo vrouwen zijn niet technisch en wel hulpbehoevend... dat cliché hebben we even naar z'n mallemoer geholpen.

                                 

                                                   ik keek toe
 
We waren net op tijd op de camping terug voor het happy hour: heel vervelend dat er altijd voldoende drank is en evenzoveel te happen.... Als ik thuiskom na minstens 200KM fietsen in 1 week, en ik denk dat ik dan vast wel wat gewicht kwijt ben, vertelt de weegschaal mij altijd wat anders....jammer .....
Maar dat wist ik toen gelukkig nog niet dus vrolijk aan de kaasfondue met BIO-brood, -komkommer en -slamix. En fles BIO Sauvignon Blanc op Kim's verjaardag - en genieten maar weer.
 
                                           

                             Een lekkere en gezellige afsluiting van deze 10 daagse trip !! 

Zaterdag 15 april heel vroeg op om in te pakken en te poetsen: afscheid nemen en een half uur later thuis na een geweldige eerste campertrip in 2017!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten