vrijdag 15 april 2016

2016 : ik mag weer .......

een jaar na de chemo is alles weer okay verklaard, dus IK MAG WEER
Vrijdag 18 maart 2016 haal ik de camper alvast voor een dagje uit de stal.
Even weer t sfeertje proeven, een beetje inpakken, stukje rijden ..........  YEAH
Op zoek naar hoezen over de cabinestoelen en gevonden bij Baerlock in Emmeloord.
Dinsdag 5 april om 10u00 daar en ze helpen me netjes deze om de stoelen te trekken. Een klus die ik niet had geklaard !!
Daarna naar mijn 'nieuwe' garage voor de standaard checks na de winterstop: niet nodig misschien, maar het voelt beter.

Woensdag 6 april 2016: eindelijk weer op reis met de camper.  Op naar It Widd in Eernewoude waar ik om 16u00 had afgesproken met Marian K. Ik vertrok nog met zon, maar in Friesland regende het dat het goot. Vreselijk: alles grijs, straat, lucht, regen en meren ....
Aangezien iedereen in Eernewoude - dus ook de camping! - weet dat de hele regio daar half onder water staat in het voorjaar, begrijp ik niet dat men onze organisatie niet daarvoor heeft gewaarschuwd....

We waren met bijna 200 campers en moesten op een paar kleine parkeerplaatsen bij de grote velden gepropt worden.


Een paar campers die nog het gras op/in werden gestuurd, stonden dan ook na enkele meters abrupt en ca 10 cm in de modder gezakt stil. 
Gelukkig waren wij ietsje later en kregen een plek vlakbij het prachtige sanitair.
Na een korte droge periode, begon het spontaan enorm te waaien en te hagelen.


Allemaal knus in de bus ....  Behelpen met stroom - dwz delen met 3 - dus geen kacheltje aan anders slaan de stoppen door. En koud dat t was ...  gelukkig heb ik een kachel op de dieseltank. 
Omdat ik al sinds 04u00 op was, heb ik heerlijk geslapen in mn bedstee.

Donderdag 7 april: Half bewolkt, veel wind, dus wandelweer.  De receptoniste had ons een paar tips gegeven en ik wilde Eernewoude nog wel eens weerzien. Met de pont Hin en Wer voor eur 1 naar de overkant.


Waarschijnlijk met Europese subsidie worden kades, perken, pleinen en straten opgeknapt. We konden helemaal langs de haven naar hotel Princenhof wandelen, waar de cappuccino goed smaakte.
Marian wilde even liggen, maar moest daarvoor liggeld betalen,


dus snel verder...
Terug naar het dorpje met mooie kleine oude huisjes en op het lokale kerkhofje een War Grave van het Gemenebest: 


bezocht... gezocht en gevonden: en inderdaad, welgeteld 1 Engelsman: E.J. May, Royal Airforce Gunner.
Na een poosje terug met de pont waar dezelfde veerman net terug was van zijn lunch. We vroegen hem of hij een stukje verderop kon varen, zodat ik een foto kon maken van een leuk beeld van 3 schaatsers die de 100KM van Eernewoude rijden:


ze doen er erg lang over...  klunen niet meer nodig of is dit klunen??......  
Dat was wel een beetje riskant, vond de schipper, want "dat mag eigenlijk niet", en "ik weet niet hoe diep het daar is"....uhh.. maar hij ging toch!!



en een foto met de schipper die onze dag helemaal TOP heeft gemaakt! 
Nogmaals: bedankt veerman !!!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten